سنسور نوری

سنسور نوری براساس نیمه هادی دارای اهمیت زیادی در زمینه اندازه گیری و تکنولوژی اتوماسیون هستند. با وجود این ، سنسورهای نوری تنها به ندرت برای اندازه گیری خود نور مورد استفاده قرار می گیرند . در عوض ، آن ها عموما به عنوان ابزاری برای اندازه گیری سایر کمیت ها از قبیل موقعیت یا مسیر حرکت به کار برده می شوند ، نور نقش محیط انتقال اطلاعات را در بسیاری از سنسورها ایفا می کند.

مهم ترین معیار برای استفاده صنعتی سنسورها عبارتند از عمومیت سنسورها ، سادگی کاربرد آن ها و سازگاری آن ها با دستگاه های میکرو الکترونیک . به همین علت است که امروزه سنسورهای سیلیکانی تقریبا به طور انحصاری به کار برده می شوند . سنسورهای نیمه هادی نوری وجود حامل های ایجاد شده در حجم سنسور را توسط تاثیر متقابل بین نور و نیمه هادی آشکار می کنند . حامل های آزاد توسط یونیزاسیون تولید می شوند . این فرایند به مقدار معینی انرژی احتیاج دارد که بایستی توسط کریستال جذب شود . در یک نیمه هادی ایده آل این فرایند به مقدار معینی انرژی احتیاج دارد که بایستی توسط کریستال جذب شود . در یک نیمه هادی ایده آل تنها فرایند جذب که در درجه حرارت های کم امکان پذیر است عبارت از تحریک الکترون های والانس مقید می باشد.

اتوماسیون صنعتی نادین تک

عرضه کننده سنسور نوری نماینده رسمی سنسوپارت در ایران

سنسور نوری سنسوپارت

 

nadintech5050

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, | 1:11 | نویسنده : دیبا سنسور |

حمل و نقل بین المللی کالا

عمده روش های حمل کالا به صورت حمل دریایی، حمل زمینی و حمل هوایی محمولات می باشد که بنا بر حجم و وزن و ارزش کالاها و فوریت زمانی آنها با توجه به محدودیت بودجه و در نظر گرفتن ریسک و امنیت برای هر محموله ای و با توجه به مبدا و مقصد آن باید یکی از روش های فوق را برای حمل و نقل بین المللی کالا انتخاب نمود.

حمل و نقل دریایی

عمده ترین شیوه حمل کالا ها حمل دریایی می باشد، این روش به واسطه حداقل هزینه و نبود نیاز به راه سازی و ایجاد خطوط راه آهن و جاده از دیر باز مورد استقبال بازرگانان بوده است؛ البته هزینه زمان در این نوع حمل کالا افزایش می یابد و برای کالا های بسیار ارزش مند و کم حجم و کم وزن روش مناسبی نیست. عمده شرکت هایی که از این روش حمل استفاده می کنند به وسیله کانتینرها ی 20 و 40 فوتی محمولات را جابه جا می کنند. البته محمولات بزرگ و حجیمی مثل گندم و برنج به وسیله ی کشتی های فله بر مخصوص حمل آن کالا (نفت توسط کشتی های نفت کش و گاز توسط کشتی های مخصوص حمل( OPG حمل می شوند. برخی از ماشین آلات با ابعادی که اصطلاحا کالای OOG یا OUT OF GAGE خطاب می شود در کانتینر معمولی جا نمی شوند و در این حالت از کانتینر های روباز و یا بغل باز OPEN TOP  و FLATRACK  استفاده می شود، در مواردی که حجم و ابعاد بسیار خارج از محدوده باشد باید از کشتی های BREAK BULK  و کشتی هایی که بر روی عرشه خود فضا برای قرار دادن محمولات نیز دارند استفاده گردد.

مزایاى حمل و نقل دریائى

حمل و نقل دریائى از نظر شرکت‌هاى بزرگ حمل و نقل بین‌المللى و دولت‌ها و کشورهاى سواحل دریاها نسبت به حمل و نقل هوائى و زمینى داراى مزایایى به‌شرح زیر مى‌باشد.

1. هزینه حمل و نقل از طریق راه‌هاى آبى ارزان‌تر از حمل و نقل از راه‌هاى خشکى و هوایى مى‌باشد به این جهت امروزه بیشتر صاحبان کالا و شرکت‌هاى تجارتى از این روش استفاده مى‌نمایند.

2. از جمله امتیازات دیگر، ثابت بودن نرخ و کرایه باربرى دریائى است که به‌وسیله شرکت‌هاى بزرگ تعیین مى‌شود و کلیه شرکت‌هاى حمل و نقل دریائى موظّف به رعایت نرخ مزبور هستند به جز کشتى‌هاى آزاد که در مواردى با توافق صاحب کشتى و مالک کالا نرخ حمل را تعیین مى‌نمایند.

3. امتیاز دیگر این روش این است که مقدار بارى که حمل مى‌شود نسبتاً زیاد است به‌طورى که در یک حمل و نقل دریائى محموله‌هاى سنگین بین 200،000 الى 500،000 تن به بالا به‌سادگى جابه‌جا مى‌شود و از بندرى به بندر دیگر حمل و تحویل مى‌گردد.

4. عامل چهارم در مورد حمل و نقل دریائى ایمنى و ضریب اطمینان این روش است زیرا اگر استانداردهاى مربوط به حمل و نقل دریائى از نظر بسته‌بندى و ... رعایت گردد و خریدار و فرستنده برابر مقررّات اینکوترمز در مورد بیمه کالا و سایر شرایط اقدام نمایند تقریباً حمل و نقل کالا بدون خطر و یا خطرات بسیار کمى انجام خواهد شد و به سلامت مال‌التجاره و کشتى و خدمه و غیره آسیب وارد نخواهد گردید.

به این جهت حمل و نقل دریائى از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است و براى شرکت‌هاى حمل و نقل مسیر رفت و برگشت نیز تعیین گردیده است که به خطوط اصلى دریائى نیز مشهور مى‌باشند.

بارنامه

در حمل و نقل دریائى بارنامه اهمیت به سزائى دارد و در مقررات کنوانسیون ملل که به مقررات هامبورک آلمان مشهور است چنین تعریف گردیده است.

بارنامه سندى است که دلالت بر حمل و نقل دریائى و تحویل کالا یا بارگیرى آن توسّط حمل‌کننده آن دارد و حامل آن متعهّد مى‌گردد که کالا را در برابر سند مزبور تحویل دهد و این سند از لحاظ حقوقى داراى چند خصوصیّت است.

1. سندى است که دلالت بر وجود قرارداد حمل و نقل مى‌نماید.

2. دلیلى است بر اینکه کالا تحویل گردیده و روى کشتى قرار دارد. در حقیقت نوعى رسید کالا و محموله هم به حساب مى‌آید.

3. سندى است که دلالت بر مالکیت کالا دارد یعنى هر کس آن را در دست داشته باشد مالک کالا یا نماینده مالک مى‌باشد.

4. قابلیت نقل و انتقال دارد یعنى به‌وسیله بارنامه مانند قبض انبار مى‌توان محموله را به دیگرى منتقل نمود.

5. بدون در دست داشتن بارنامه کالا تحویل نمى‌شود.

در مقالات بعدی به توضیح انواع بارنامه و انواع روش های دیگر حمل و نقل بین المللی خواهیم پرداخت.

salehi-maghale






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/2/6 | 1:20 عص


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:26 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور القایی آنالوگ

پردازش سیم و کابل

اتوماسیون صنعتی نادین تک تامین کننده سنسورهای القایی و سنسور نوری کنترینیکس ساخت  سوئیس

چند نمونه از کاربردهای سنسور القایی خروجی آنالوگ

کاربرد عملکرد
مرتب سازی و شمارش در ماشین آلات  دقت در شمارش تعداد
پردازش سیم و کابل حساسیت بسیار بالا در اندازه طول سیم
کنترل ولو (کنترل شیر) نظارت بر ولو برای فرایند های امن
ماشین آلات چاپ بهترین وضوح برای بالاترین کیفیت چاپ

sensor-elghai

ویژگی های سنسورهای القایی خروجی آنالوگ  کنترینیکس

رنج وسیع

تشخیص دقیق از حرکت هدف

  • اندازه گیری فاصله های دور برد  برای هدف در حال حرکت
  • تشخیص قابل اعتماد برای حتی کوچکترین اشیاء به دلیل حساسیت بالا
  • عدم وجود منطقه کور

بهترین دقت

دقیق ترین سنسور القایی در بازار

  • تشخیص کوچکترین اختلاف با توجه به انعطاف پذیری بالا
  • تشخیص کوچکترین حرکات به لطف رزولوشن در محدوده میکرومتر
  • فرایند قابل اعتماد و نظارت موقعیت

ثبات تحت دما بالا

سیگنال دقیق بدون در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی

  • محدوده دما از منفی 25 درجه تا مثبت 70 درجه سانتی گراد
  • کمترین رانش در دما منفی 25 تا مثبت 70

ارزش فنی

طیف گسترده ای از سنسورهای آنالوگ با دقت بالا

  • اندازه قطر 8m,12m,18m,30m
  • فاصله سنس از 0 تا 40 میلیمتر
  • خروجی ولتاژ و جریان هر دو باهم در یک سنسور

خروجی آنالوگ

یک راه حل ساده برای بسیاری از وظایف

  • نظارت دقیق لرزش و نقطه مرکزی
  • کنترل کیفیت
  • موقعیت دقیق
  • کنترل رویکرد موقعیت پایان

جهت اطلاعات بیشتر به سایت  nadintech.com مراجعه نموده و یا با شماره 09309132099 تماس حاصل فرمایید

جهت خرید آنلاین به سایت e-sensor.biz مراجع


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:16 | نویسنده : دیبا سنسور |

ترانسمیتر دما

محصولات دات اکسل رنج وسیعی از ترانسمیترهای دمایی برای هر کاربردی می باشند که شامل هر دو نوع ترانسمیتر دمای Head Mount ( ترانسمیترهای دمای Hucky Puck) و هم شامل ترانسمیتر دمای Din Rail Mount می شوند.

ترانسمیتر دات اکسل

این دستگاه ها گزینه های زیادی دارند . مثل برنامه ریز PC یا برنامه ریز سوئیچ شده DIP و ATEX که ایزوله سازی و خطی شده اند. محدوده ای از ترانسمیترهای دمایی دات اکسل شامل ویژگی هایی مثل خروجی های مستقیم معکوس می شوند . سنسور بالا و پایین و خروجی پاسخ سرعت بالا با برنامه ریزی نرم افزاری قادر به اندازه گیری مد مورد نظر بوده و ورودی و خروجی را در هر زمان مشاهده می کند .

در زیر لیستی از ورودی های متفاوت رنج سنسور دمایی و پراب های دمایی آورده شده است.

لیستی از ورودی های متفاوت دات اکسل

در زیر لیستی از خروجی های متفاوت از محدوده دات اکسل ترانسمیترهای دمایی وجود دارند .

لیستی از خروجی های متفاوت دات اکسل

یک ترانسمیتر دما چیست؟

یک ترانسمیتر دما ، یک سیگنال را از یک پراب دما در دو سیم با خروجی 4-20 میلی آمپر که مبدل دما به طور نرمال یک تغذیه توان جداگانه داشته و به صورت دستگاه 4 سیم می باشد تبدیل می کند.

خروجی از یک مبدل دما می تواند ولتاژ یا جریان باشد که در این جا ترانسمیتر با خروجی 4-20 میلی آمپر در دسترس است . پراب دما از ترموکوپل ، مقاومت آشکار ساز دما (RTD) ، میلی ولت و مقاومت و پتانسیومتر قابل انتخاب می باشد.

همه دستگاه های دات اکسل ترانسمیتر هستند . اما ما اخیرا DAT1135 را در مبدل دمایی با یک خروجی 10 ولت و یک میزان مینی موم یک ولت مورد بررسی قرار داده ایم که خروجی بین 0-1 Vdc و 0-10 Vdc قابل انتخاب می باشند.

اتوماسیون صنعتی نادین تک نماینده رسمی دات اکسل در ایران





برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395برچسب:, | 11:50 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور های نوری یک طرفه بر اساس ارسال نور مدوله شده و دریافت بازتابش این نور از سطوح مختلف کار می کنند. در این سنسور بخش فرستنده و گیرنده در کنار یکدیگر در داخل یک کیس نصب می شوند.
در سنسور نوری یک طرفه ,نور مدوله شده توسط فرستنده به طور مستقیم در فضا پخش می شود ,در صورتی که این نور به مانعی برخورد کند به صورت مستقیم و غیر مستقیم منعکس می شود که میزان انعکاس این نور بستگی به رنگ,نوع سطح ,حجم و زاویه مانع دارد.

انعکاس سطوح روشن و صیقلی بیش از سطوح تیره و غیر سیقلی بوده ، نور انعکاس یافته توسط گیرنده این سنسور دریافت و در صورتی که میزان این نور به حد کافی باشد خروجی تغییر وضعیت می دهد.دقت شود که فاصله سویچینگ این نوع سنسور بستگی به میزان انعکاس نور مدوله شده دارد لذا سطوح روشن و صیقلی از فاصله دوری قابل تشخیص می باشند.
فاصله سویچینگ این سنسور بر اساس مقوای سفید با سطح صاف بیان می شود و برای محاسبه فاصله سویچینگ برای سایر اجسام می توان از ضریب تصحیح استفاده کرد.

همان طور که بیان شد رنگ اجسام در تشخیص آن ها بسیار مؤثر می باشد ,به طور کلی سنسور های نوری یک طرفه قادر به تشخیص این اجسام روشن با سطح باز تابش صیقلی مانند اجسام زیر می باشند:

  • مقوا با رنگ های روشن
  • پارچه با رنگ های روشن
  • شیشه های روشن
  • پلاستیک های روشن

دقت شود که این نوع سنسور قادر به تشخیص پلاستیک های مات سیاه ,لاستیک های سیاه و پارچه های تیره نمی باشد و برای تشخیص این اجسام می توان از دو نوع دیگر سنسور نوری رفلکتوری و دو طرفه استفاده کرد. البته این اجسام را می توان توسط سنسور های خازنی و اولتراسونیک تشخیص داد.

برای مطالعه این مقاله به صورت کامل اینجا را کلیک کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395برچسب:, | 11:48 | نویسنده : دیبا سنسور |

khadamat bazargani

تغییر کسب و کار

به فکر راه اندازی کسب و کار جدیدی افتادید؟نیاز دارید که در مورد بازار یک محصول بیشتر بدانید؟ به صادر کردن محصولاتتان می اندیشید؟ در جا به جایی پول در حوزه بین المللی مشکل دارید؟ می خواهید موارد اولیه و تجهیزات کارتان را از شرکت های خارجی مستقیما خریداری کنید؟ برنامه هایی برای گسترش بیزنس خود دارید؟ پس متن زیر حتما برایتان جالب خواهد بود.

صاحب یک تجارت هستید و می خواهید آن را گسترش دهید و با کشور های دیگر دنیا هم وارد معامله شوید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید ؟صادرات، عقد قرار داد و ترانزیت کالاهایتان نگرانتان می کند؟ برای حل تمامی این مشکلات می توانید از مشاوران تجاری خبره استفاده کنید ،آن ها برای یافتن مشتری ،مخاطب های مناسب، جستجو و تحقیق برای پیدا کردن بهترین خریداران و فروشندگان به شما کمک خواهند کرد . تیم هایی که تحت عنوان واحد های بازرگانی کار می کنند بر اساس تجربه و آشنا بودن به روند تجارت بین المللی و با شناخت نسبت به تامین کنندگان و خریداران اجناس مختلف در سراسر دنیا می توانند به ایده ها و خواست های شما جامه عمل بپوشانند.
نگران تبادلات مالی و بانکی خود هستید؟ انجام کلیه امور بانکی و حواله ها به شبکه های مطمئن برای جا به جایی پول و آشنایی کامل با طرق انجام حواله ها و اعتبارنامه ها نیاز دارد .بنابراین اگر خود به آسانی قادر به انجام آن نیستید این امور را به متخصصین بسپارید.
به خرید مستقیم مواد اولیه و تجهیزات فکر می کنید؟ از تامین مایحتاج کسب و کارتان از واسطه ها و عدم اطمینان یه اجناس موجود و زمان بر بودن پیدا کردن جنس های خاص مورد نیازتان احساس نارضایتی می کنید؟ می توانید با استفاده از ارتباطات گروه ها ی بازرگانی با قیمت مناسب و با اطمینان به اصل بودن اجناس آن ها را مستقیما خریداری کنید .نگران مبادلات مالی ،حمل و نقل و ترخیص کالایتان نباشید. تمامی این مراحل با حضور یک تیم بازرگانی با سال ها تجربه کار در بازارهای بین المللی آسان خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با خدمات بازرگانی شرکت ما به اینجا را کلیک کنید .


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 فروردين 1395برچسب:, | 10:14 | نویسنده : دیبا سنسور |

معرفی ابزار دقیق

در قسمت ابزار دقیق انواع ابزار دقیق مورد نیاز پروسه های صنعتی معرفی میگردد . ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل می دهند و شامل ابزاری نظیر : انواع کنترلر، نشان دهنده ، ترانسمیتر ، رکوردر و … می باشند که این ابزار وظیفه اندازه گیری ، انتقال ، نمایش ، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی نظیر دما ، فشار ، فلو ، سطح مایعات و … را در پروسه های صنعتی به شکلی دقیق بر دوش دارند . ابزار دقیق را می توان به دو صورت دسته بندی کرد یکی از نظر نوع عملکرد این ابرزار برای مثال ابزاری که عمل کنترل دما یا فشار و رطوبت و یا سطح را بر عهده دارند به کنترلر مشهورند و به همین ترتیب ابزار نمایش این مقادیر که به ایندیکیتور یا نمایشگر معروفند و ابزار انتقال اطلاعات مقادیر برای مثال فشار ، فلو ، دما و سطح به صورت سیگنال های استاندارد که ترانسمیتر یا منتقل کننده نامیده می شوند.

ابزار دقیق را همچنین می توان از نظر پارامتری که این ابزار بایستی علمیاتی بر روی آن انجام دهد دسته بندی کرد برای مثال بخش های ابزار دقیق مربوط به دما نظیر کنترلر دما ، ترانسمیتر دما و ترمومتر یا نمایشگر دما ، ابزار اندازه گیری و کنترل دقیق فشار ، فلو متر یا سنجش جریان سیالات و انتقال مقادیر فلو یا کنترل فلو ، ابزار سطح سنجی یا اندازه گیری سطح مواد درون مخازن و کنترل دقیق آن ها و ابزار سرعت سنجی و ابزار رطوبت سنجی و …

ابزار دقیق ، ترانسمیتر فشار و دما

اولین فاکتور در انتخاب ابزار دقیق همان گونه که از نامش متوجه می شویم دقیق (Accurate) بودن آن است این مفهوم با نام accuracy یا دقت معمولا به صورت درصدی از مقادیر خوانده شده یا کل رنج اندازه گیری ابزار به صورت درصد در اطلاعات فنی تجهیز می آیند . برای مثال یک فشار سنج در محدوده اندازه گیری 100 بار با دقت یک درصد فول اسکیل ( کل رنج اندازه گیری ) با دقت مثبت و منفی یک بار برای هر عدد اندازه گیری شده دقیق است.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 18 فروردين 1395برچسب:, | 10:57 | نویسنده : دیبا سنسور |

مشخصات فیزیکی سنسور

در همه سیستمهای کنترل صنعتی با هدف انجام عملیات کنترل فرآیند, نیاز به اندازه گیری صحیحی از کمیتهای پروسه نظیر فشار، جابجایی خطی ، دما، شتاب، سرعت، دبی حجمی، رطوبت، سطح مایعات، فاصله و امثال آن وجود دارد. انتخاب و تحلیل مبدلی که به عنوان طبقه اول سیستم کنترل یا انداز هگیری هریک از پارامترهای فوق الذکر، مورد استفاده قرار گیرد، از وظایف مهندسی کنترل است که کنترل کننده مناسب را برای پروسه، طراحی یا پیاده سازی می نماید.
پس از تبدیل کمیت فیزیکی به سیگنال الکتریکی، این سیگنال باید به یک سیستم پردازش کننده مثل کنترل کننده دیجیتال یا آنالوگ و یا ثبات و نمایشگر انتقال یابد. 

sensor

یک کمیت فیزیکی در یک سیستم کنترلی را هرگز نمیتوان دقیقتر از آنچه که اندازه گیری می شود کنترل نمود. از طرف دیگر، در جاییکه نمیتوان توسط سیستم کنترلی و عمل کننده های بکار رفته در آن پارامتر فیزیکی با دقت بالا را کنترل نمود، استفاده از یک مبدل با دقت بسیار بالا  توجیه پذیر نیست.

عمل انداز هگیری عبارتست از نسبت دادن یک مقدار عددی به یک کمیت فیزیکی که آن کمیت بواسط مقدار عددی مربوطه توصیف می گردد. اندازه گیری ممکن است با هدف نمایش دادن یا برای کنترل و یا انجام یکسری آزمایشات فنی و تحقیقاتی انجام شود.

برای مطالعه این مقاله به صورت کامل اینجا را کلیک کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 فروردين 1395برچسب:, | 13:52 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور فشار هاگلر

معرفی کلی سنسور فشار

سنسور فشار عموماً فشار گاز یا مایع را اندازه می گیرد. فشار به اصطلاح نیروی لازم برای جلوگیری از پخش شدن مایع است و معمولاً به صورت نیرو بر سطح تعریف می شود. سنسور فشار معمولاً به صورت مبدل کار می‌کند و سیگنالی تابع اثر فشار تولید می کند. برای این منظور می توان سیگنالی الکتریکی در نظر گرفت. سنسورهای فشار روزانه برای کنترل و مانیتورینگ هزاران دستگاه و تجهیز صنعتی استفاده می شوند. سنسورهای فشار می توانند به طور غیر مستقیم برای اندازه گیری سایر متغیرها استفاده شوند. به سنسورهای فشار، مبدل های فشار، ترنسمیتر فشار، فرستنده فشار، نشان دهنده فشار، پیزومتر و مانومتر و … نیز گفته می شود.

سنسورهای فشار از نظر تکنولوژی، طراحی، عملکرد، کاربرد و قیمت باهم متفاوت هستند. با یک تخمین محافظه کارانه می توان گفت بیش از 50 تکنولوژی و حداقل 300 شرکت در سراسر جهان سازنده سنسور فشار هستند. هم چنین طبقه ای از سنسورهای فشار وجود دارند که برای اندازه گیری حالت پویای تغییرات سریع در فشار طراحی شده اند. مثالی از کاربرد این نوع سنسور را می توان در اندازه گیری فشار احتراق سیلندر موتور و یا گاز توربین مشاهده کرد.

کاربرد سنسور فشار

اندازه گیری فشار گازها و مایعات ، اندازه گیری سطح مایعات، کنترل سطح مخازن، کنترل پمپ، دیگ بخار، پروژه های آبرسانی ، سیستم هایی هیدرولیک و پنیوماتیک، جک های قدرت و پرس، خنک کننده با هوا و سیستم های گرمایشی

جهت اطلاعات بیشتر به سایت  nadintech.com مراجعه نموده و یا با شماره 09309132099 تماس حاصل فرمایید


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 9 فروردين 1395برچسب:, | 10:51 | نویسنده : دیبا سنسور |

موضوع مقاله : میکرو کنترلر ARM

گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

میکرو کنترلر ARM

امروزه میکروکنترلرهای مختلفی ساخته و طراحی شده است که از مهم ترین میکروهای موجود ARM ، AVR و PIC می باشند که کاربرد بیشتری دارند. در همین بین میکروهای ARM از خصوصیت ها و امکانات بالاتری نسبت به سایر میکروکنترلرها دارند و می توان گفت میکرو ARM صنعتی ترین میکروکنترلر موجود در بازار است که امکانات و ویژگی های زیادی دارد.

arm-processor

میکروکنترلرهای ARM نسبت به AVR و PIC برتری خاصی دارد. قدرت پردازش بالا، نویز پذیری کم، امکانات خیلی زیاد و پشتیبانی از پروتکل های ارتباطی از جمله برتری ARM می باشد. همچنین استفاده بیشتری نسبت به دو میکرو ذکر شده در صنعت دارند همچنین به علت فرکانس کاری بالا می توان از آنها در مصارف پردازش سیگنال نیز استفاده کرد.

پردازنده های ARM دارای معماری ساده تری نسبت به سایر میکروها دارند و می توان به کمک چند ترانزیستور پیاده سازی کرد و فضای خالی در پردازنده به وجود می آید که می توان از آن برای امکانات جانبی استفاده کرد. همچنین از سیستم خط لوله PIPELINE در میکرو استفاده شده است که اکثر دستورات در یک سیکل کلاک اجرا می شوند.

حافظه مورد استفاده ممجموعه ای بایت ها می باشد که به صورت تک بایتی، دو بایتی و چهار بایتی یا کلمه قابل دسترس هستند.

پردازنده های سری ARM7 و ARM9 از پرکاربردترین پردازنده های مورد استفاده در سیستم ها می باشد. پردازنده ARM9 دارای سرعت پردازشی بالا نسبت به سری 7 دارد. مصرف توان سری 9 بیشتر از سری 7 می باشد و کاربرد آنها در قالب میکروپروسسور است.

arm-processors





برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 24 اسفند 1394برچسب:, | 12:29 | نویسنده : دیبا سنسور |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.