موضوع مقاله : ترانسمیتر

گردآورنده : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

ترانسیمتر صنعتی ابزاری است که برای اندازه گیری کمیت ها و پارامترهای مختلف نظیر دما ، فشار ، رطوبت ، سطح مایعات ، فلو ، گازهای محیطی و مواردی از این دست استفاده می گردند.
ترنسیمتر دما این امکان را می دهد که سیگنال ضعیف گرفته شده از سنسورهای دمایی را به سیگنال آنالوگ قوی برای انتقال در مسیر طولانی و همچنین مبدل ورودی نمایشگرها رکوردر ها ، دی سی اس و … تبدیل کند.
ترانسمیتر دما در برندهای متفاوتی مثل ABB ، زیمنس ، ویکا ، امگا و دات اکسل موجود می باشند.
DATexel، ترنسمیتری است که در شرایط سیگنال و دما به کار گرفته می شود . DAt5025 یک گیج ایزوله شده ی فشار 4 سیمه است . مبدل پل که یک سوئیچ برنامه بندی شده ای است که ورودی های مختلف 0-10 میلی ولت تا 0-200 میلی ولت و +-5 میلی ولت تا +- 200 میلی ولت را می پذیرد . DAT5025 از 6/3 ولت به 10 ولت پیش می رود.

ترانسمیتر دات اکسل
DAT5025 ایزولاسیون 2000 ولت را بین ورودی و خروجی و 1500VA را درون منبع تغذیه پیشبرد داده که برای مسائل STOP ground loop در شرایط سنگین محیط و کاربردهای صنعتی ایده آل به نظر می رسد.

اتوماسیون صنعتی نادین تک ارائه دهنده ترانسمیتر های دما دات اکسل


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:, | 10:55 | نویسنده : دیبا سنسور |

موضوع مقاله : سنسور التراسونیک

گردآورنده : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

سنسور آلتراسونیک یا ماوراء صوت یکی دیگر از سنسورهای غیر تماسی و مجاورتی یا پراگسیمیتی میباشد در کاربردهای گوناگون آشکار سازی اجسام تا اندازه گیری فاصله یا سطح سنجی به کار میرود . به طور معمول سنسورهای آلتراسونیک با ارسال یک پالس صوتی کوتاه در فرکانس فراصوت به سمت هدفی که این پالس را منعکس میکند و دریافت و شناسائی این امواج به شکل یک ترانسیور عمل کرده و در مدلهائی که فاصله را محاسبه میکنند با اندازه گیری اختلاف زمانی ارسال و دریافت پالس میتوانند به فاصله یاب تبدیل شوند .

سنسور آلتراسونیک را در بازار به شکلهای گوناگون و برای کاربردهای مختلف میتوان یافت . سنسورهائی با نحوه مختلف نصب ، پیکربندی ، IP و فرکانس متفاوت . انتخاب سنسور آلتراسونیک مناسب جهت کاربرد مورد نظر نیاز به توجه به موارد زیر دارد :

 

  1. دقت و رزولوشن سنسور آلتراسونیک
  2. فاصله آشکارسازی یا اندازه گیری سنسور آلتراسونیک
  3. محدوده دمای کاری سنسور آلتراسونیک
  4. فرکانس یا طول موج کاری سنسور آلتراسونیک
  5. وجود نویز یا تلاطم در هدف یا محیط اندازه گیری سنسور آلتراسونیک
  6. نحوه نصب و محدودیت یا مانع مقابل سنسور آلتراسونیک

اتوماسیون صنعتی نادین تک ارائه دهنده انواع سنسورها و سنسور التراسونیک

نماینده رسمی سنسو پارت در ایران





برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:, | 10:55 | نویسنده : دیبا سنسور |

موضوع مقاله : سنسور رنگ سنسوپارت

گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

سنسور رنگ

سنسورها در واقع وسایل الکتریکی هستند که کمیت های مختلف فیزیکی را اندازه گیری نموده و در صورت لزوم برای دیگر اجزا سیستم فرمان لازم را صادر می کند . حسگر های الکتریکی را می توان از لحاظ نوع ساعت و کارهایی که انجام می دهند را به دسته های گوناگونی تقسیم نمود .

در دنیای امروز با پیچیده شدن تکنولوژی و مکانیزه شدن کارها و با پیشرفت علم رباتیک بیش از پیش سنسورها مورد توجه قرار گرفته اند به طوری که به هیچ وجه نمی توان نقش آن ها را در زندگی روزمره نادیده گرفت . در واقع سنسورها را می توان به عنوان چشم و گوش و … سیستم های برقی و کنترلی دانست زیرا این وسایل هستند که می توانند ارتباط سیستم را با محیط خارج برقرار کنند .

سنسورهای تشخیص رنگ چیست ؟

سنسورهای تشخیص رنگ یکی از پروژه های جالب در مهندسی برق هستند . مدار این سنسورها براساس نورهای پایه ( اصلی ) و الکترونیک دیجیتال طراحی شده اند .

حسگرهای تشخیص رنگ از روش سه رنگه معمولی برای تشخیص رنگ استفاده می کنند .

سنسورهای تشخیص رنگ چیست ؟

آن ها رنگ های پایه ( اصلی ) را ( سبز – آبی و قرمز ) درون اشیا امتحان کرده و قدرت هریک از رنگ های تشکیل دهنده شی ای را محاسبه کرده و با مقدار ارزش رنگی ذخیره شده در خود سیستم مقایسه میکند اگر مقدار ارزش رنگی محاسبه شده نزدیک مقدار مرجع با محاسبه دچار خطا شده بود یک سوییچ خاص فعال می شود در واقع این مدارها می توانند هشت را تشخیص دهند . آبی – قرمز – سبز ( رنگ های اولیه ) زرد – فیروزه ای – بنفش ( رنگ های ثانویه ) و سیاه و سفید .

سنسورهای رنگ سنسوپارت با دقت بالا و کاربرد فوق العاده در صنعت

سنسور رنگ سنسوپارت

اجزای سنسورهای تشخیص رنگ سنسوپارت و نحوه قرار گرفتن آن ها :

این حسگرها در ابتدا برای جذب بهتر نور از سه عدسی همگرا ( کوژ) تشکیل شده اند این عدسی ها در مقابل هر کدام از LDR ها وجود دارند .

در واقع این عدسی ها باعث می شود که نور تابیده شده توسط محیط به طور متمرکز به LDR ها برسد و باعث می شود حساسیت LDR ها افزایش یابد .

بعد از عدسی ها فیلترهای شیشه ای اشعه های نوری در مقابل LDR ها قرار می گیرند . این فیلترها باعث می شوند که نورهای خاصی به LDR ها برسند به ترتیب رنگ های آبی سبز قرمز در مقابل LDR1-LDR2-LDR3 نصب شده است .

اجزایی که نورها را باید از محیط اطراف نورها را جذب کنند باید در جلو سنسور قرار گرفته و ثابت شوند .

سنسور رنگ سنسوپارت

سنسورهای رنگ سنسوپارت چگونه کار می کنند ؟

وقتی نورهایی که از اشیا ساطع می شوند روی قطعه مناسب می افتد فیلترهای شیشه ای مربوط به رنگ ها مشخص می کنند که کدامیک از LDR ها باید فعال ( تریگر ) شوند مدار آن تشکیل شده و از یک گیت منطقی AND , NOT معمولی استفاده می کند .

اتوماسیون صنعتی نادین تک نماینده رسمی سنسوپارت در ایران

 

 





برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:, | 10:54 | نویسنده : دیبا سنسور |

موضوع مقاله : سنسوپارت

گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

اتوماسیون صنعتی نادین تک نماینده رسمی سنسوپارت در ایران

سنسور نوری سنسوپارت

نظر کاربران درباره سنسوپارت : 

  • پیکر بندی و مجتمع سازی محصولات سنسوپارت بسیار سریع و ساده است .
    • سنسوپارت در هر زمان عملکرد تماسی خوبی دارد .
    • سنسوپارت برای کاربران بسیار کاربردی و قابل استفاده است .
    • پشتیبانی سریع و رقابت جویانه سنسوپارت زبانزد است .
    • سنسوپارت نیاز ما را درک می کند .

سنسوپارت





برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 آذر 1394برچسب:, | 10:53 | نویسنده : دیبا سنسور |

حمل و نقل دریایی شرکت فیوچر اسکای

عمده ترین شیوه حمل کالا ها حمل دریایی می باشد، این روش به واسطه حداقل هزینه و نبود نیاز به راه سازی و ایجاد خطوط راه آهن و جاده از دیر باز مورد استقبال تاجران بوده است. البته هزینه زمان در این نوع حمل کالا افزایش می یابد و برای کالا های بسیار ارزش مند و کم حجم و کم وزن روش مناسبی نیست. عمده محمولاتی که از این روش حمل استفاده می کنند به وسیله کانتینرها ی 20 و 40 فوتی محمولات را جابه جا می کنند. البته محمولات بزرگ و حجیمی مثل گندم و برنج به وسیله ی کشتی های فله برمخصوص حمل آن کالا (نفت توسط کشتی های نفت کش و گاز توسط کشتی های مخصوص حمل( OPG حمل می شوند. برخی از ماشین آلات با ابعادی که اصطلاحا کالای OOG یا OUT OF GAGE خطاب می شود در کانتینر معمولی جا نمی شوند در این حالت از کانتینر های روباز و یا بقل باز OPEN TOP  و FLATRACK  استفاده می شود، در مواردی که حجم و ابعاد بسیار خارج از محدوده باشد باید از کشتی های BREAK BULK  و کشتی هایی که بر روی عرشه خود فضا برای قرار دادن محمولات نیز دارند استفاده شود

حمل و نقل دریایی شرکت فیوچر اسکای.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نرخ کرایه حمل های دریایی محمولات، با واحد بازرگانی وحمل و نقل بین المللی شرکت فیوچر اسکای تماس بگیرید.





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 16:43 | نویسنده : دیبا سنسور |

حمل و نقل هوایی شرکت فیوچر اسکای

این شیوه حمل کالا بیشتر برای محمولات اورژانسی که با کمبود زمان روبرو هستند و یا ارزش کالایی آنها بسیار بالاست استفاده می شود. در حمل هوایی برای حجم کالا هم چون وزن آن محدودیت هایی  وجود دارد. در این روش حمل، کانتینر های هوایی با اشکال مخصوص بدنه هواپیمای باربری تهیه شده اند و استفاده می شوند. ارزش فضای هر متر مکعب در هواپیما برابر ارزش 160 کیلوگرم می باشد. بنابراین در صورتی که کالای شما یک لیتر باشد و 160 کیلو وزن داشته باشد و یا بر عکس یک متر مکعب حجم داشته باشد و 1 کیلو وزن، در هر دوصورت کالای شما بر اساس یک مترمکعب با 160 کیلوگرم نرخ گذاری می شود. روش نرخ دهی در کالای هوایی به واسطه تعدد محمولات خرد به صورت پلکانی می باشد. به عنوان مثال محمولات زیر 40 کیلوگرم همگی 40 کیلو در نظر گرفته خواهند شد  .

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نرخ کرایه حمل های هوایی محمولات، با واحد بازرگانی وحمل و نقل بین المللی شرکت فیوچر اسکای  تماس بگیرید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 16:42 | نویسنده : دیبا سنسور |

انواع روش های حمل و نقل بین المللی کالا : عمده روش های حمل کالا به صورت حمل دریایی و حمل زمینی و حمل هوایی محمولات می باشد که بنا بر حجم و وزن و ارزش کالاها و فوریت زمانی آنها با توجه به محدودیت بودجه و در نظر گرفتن ریسک و امنیت برای هر محموله ای و با توجه به مبدا و مقصد آن باید یکی از روش های فوق را انتخاب نمود. واحد بازرگانی وحمل و نقل بین المللی شرکت فیوچر اسکای آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی به بازرگانان و صنعتگران کشور می باشد.

 

امور بازرگانی شرکت فیوچر اسکای





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 16:42 | نویسنده : دیبا سنسور |

روش های بین المللی حمل محموله های صادراتی و وارداتی  (FOB, CIF, CFR,...)
 
روش های متداول حمل محموله های صادراتی و وارداتی به شرح زیر می باشد.

  • گروه- تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ:
    • ?EXWمخفف( Ex Works)   : تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ ( محل کار).
  • گروه F - تحویل کالا در مبدأ به خریدار بدون پرداخت کرایه حمل:
    • ?FCAمخفف: ( Free Carrier)  تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ ( تحویل کالا داخل کامیون، ریل و هواپیما) . با توجه به اینکه محل تحویل کشور خریدار باشد، بارگیری با خریدار است و نقطه ریسک می‌باشد. هزینه حمل و بیمه و عقد قرارداد حمل و بیمه با خریدار است.
    • FAS مخفف اصطلاح: ( Free Alongside Ship) تحویل کالا در کنار کشتی در مبدأ. محل خاتمه ریسک فروشنده کنار کشتی در بندر است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. با خریدار است.
    • FOB مخفف اصطلاح: (Free On Board) تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدأ. فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشتی عبور داد ریسک خود را خاتمه داده‌است. هزینه حمل و بیمه و عقد قرارداد حمل و بیمه و بازرسی با خریدار است.
  • ?گروه C - تحویل کالا در مبدأ به خریداربا پرداخت کرایه حمل :
    • CFR مخفف اصطلاح: ( Cost and Freight) همانC&F  سابق است ولی مخصوص حمل دریایی .کالا وقتی از روی نرده کشتی عبور می‌کند (بارگیری می‌شود) مسئولیت فروشنده خاتمه می یابد .هزینه بیمه وعقد قرارداد بیمه  با خریدار است .هزینه حمل و عقد قرارداد حمل با فروشنده ‌است .
    • CIF مخفف اصطلاح:( Cost, Insurance and Freight)  مخصوص حمل دریایی می‌باشد. کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری می‌شود مسئولیت فروشنده خاتمه میابد. هزینه حمل و بیمه و عقد قرارداد حمل و بیمه با فروشنده‌است.
    • CPT مخفف اصطلاح:(Carriage Paid To) تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد. حمل مرکب که  بیشتر برای طرق زمینی یا هوایی استفاده می‌شود. ریسک و مسئولیت فروشنده زمانی که کالا را تحویل اولین حمل کننده می‌دهد خاتمه می یابد. هزینه حمل تا نقطه معین طبق قرارداد با فروشنده است. هزینه بیمه و عقد قرارداد بازرسی با خریدار است.
    • CIP مخفف اصطلاح:( Carriage and Insurance Paid to) تحویل با پرداخت کرایه حمل و بیمه تا مقصد. روش حمل مرکب می‌باشد. ریسک و مسئولیت فروشنده زمانی که کالا را به نقطه توافق شده می‌رساند خاتمه می یابد. هزینه بیمه و حمل و عقد قرارداد بیمه و حمل با فروشنده‌است. عقد قرارداد بازرسی با خریدار است.
  • ?گروه D - تحویل کالا در مقصد :
    • DAF مخفف اصطلاح(Delivered At Frontier) :تحویل در مرز ( مرز تعیین شده).
    • DES مخفف اصطلاح(Delivered Ex Ship) :تحویل در عرشه کشتی ( در مقصد).
    • DEQ مخفف اصطلاح(Delivered Ex Quay) : تحویل در اسکله ( در مقصد).
    • DDU مخفف اصطلاح(Delivered Duty Unpaid) : تحویل در مقصد بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی.
    • DDP مخفف اصطلاح( Delivered Duty Paid) : تحویل در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی.

 

 امور بازرگانی شرکت فیوچر اسکای

واحد بازرگانی وحمل و نقل بین المللی شرکت فیوچر اسکای، اماده ی  ارائه ی خدمات در زمینه حمل بین المللی محموله های صادراتی و وارداتیبه بازرگانان و صنعتگران کشور می باشد.





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 16:41 | نویسنده : دیبا سنسور |

واحد بازرگانی وحمل و نقل بین المللی شرکت فیوچر اسکای

به پشتوانه :  

-          تیم مجرب خود در کشور امارات

-          16 سال تجربه کاری در امور حمل و نقل کالا، ترانزیت کالا و ترخیص کالا

-          دفاتر و لینک های متعدد شرکت در کشورهای مختلف

آمادگی دارد خدمات زیر را به صنعت گران و بازرگانان کشور ارائه نماید:

حمل و نقل دریایی،هوایی و زمینی  تمامی بارهای تجاری

حمل و نقل اقلام کوچک و در تعداد محدود

عقد قرارداد خرید و میزبانی تجاری

ارائه مشاوره تجاری به صورت رایگان

ترخیص کالا در تمامی گمرکات هوایی، دریایی و زمینی ایران و امارات

انجام امور ترانزیتی بارهای تجاری

انجام امور و حواله های بانکی

 

 





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 16:40 | نویسنده : دیبا سنسور |

  در امور بازرگانی خود نیاز به چه چیزی دارید ؟ 

ما تا انتهای مسیر همراه شما خواهیم بود.

شرکت فیوچراسکای با بهره گیری از تیم متخصص و مجرب خود، آمادگی خود را در جهت ارائه خدمات بازرگانی و تجاری شامل صادرات، واردات، حمل بین المللی، ترخیص کالا و عقد قرارداد به صنعت گران و بازرگانان اعلام می دارد.

منتظر اطلاعیه های بعدی ما در این زمینه باشید.

واحد امور بازرگانی فیوچر اسکای


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 16:40 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور نوری

سنسور نوری در زمره ی حس کننده های راه دور به شمار می روند . یعنی تماس فیزیکی با کمیت مورد اندازه گیری ندارند . این سنسورها بر اساس ارسال امواج مادون قرمز مدوله شده و دریافت بازتابش این امواج از سطوح مختلف عمل می کند. انواع این سنسورهای نوری که توسط شرکت البرز سنسور ارایه می شود عبارتند از :

– سنسور نوری یک طرفه

– سنسور نوری دو طرفه یا مقابل هم

– سنسور نوری رفلکتوری آینه دار

1- سنسور نوری یک طرفه

سنسورهای نوری یک طرفه بر اساس ارسال امواج مادون قرمز مدوله شده و دریافت باز تابش امواج از سطوح مختلف عمل می کند. خروجی این سنسورها یک سیگنال 24 ولت مثبت یا منفی براساس نوع سنسور PNP یا NPN بودن سنسور می باشد.

سنسورهای نوری یک طرفه در انواع سیلندری و یا مکعبی وجوددارد.  

سنسور نوری یکطرفه

 شکل 1- سنسور نوری یکطرفه

کاربردهای رایج سنسور نوری یک طرفه شامل مواردزیر است:

کاربرد سنسور نوری یک طرفه

شکل 2- کاربرد سنسور نوری یک طرفه

2-سنسور نوری دو طرفه

 

سنسورهای نوری دو طرفه بر اساس ارسال امواج مادون قرمز مدوله شده و دریافت این امواج توسط گیرنده که در مقابل فرستنده نصب می شود عمل می کند.

کاربرد سنسور نوری یک طرفه 2

 شکل 3- سنسور نوری دو طرفه

 

کاربردهای رایج سنسور نوری یک طرفه شامل مواردزیر است:

کاربرد سنسور نوری دو طرفه

شکل 4- استفاده از سنسور نوری دوطرفه به منظور کنترل سطح مخزن

 

کاربرد 2 سنسور نوری دو طرفه

شکل 5- استفاده از سنسور نوری دوطرفه به منظور شمارش تولید

 

کاربرد  3 سنسور نوری دو طرفه

شکل 6- استفاده از سنسور نوری دوطرفه به منظور تشخیص پارگی ورق

 

کاربرد  4 سنسور نوری دو طرفه

شکل 7- استفاده از سنسور نوری دوطرفه به منظور کنترل حرکت ورق

 

 3- سنسورهای نوری رفلکتوری

سنسورهای نوری رفلکتوری بر اساس ارسال امواج مادون قرمز مدوله شده و دریافت انعکاس این امواج از رفلکتور عمل می کنند.

 سنسورهای نوری رفلکتوری

شکل 8- سنسور نوری رفلکتوری

اتوماسیون صنعتی نادین تک ارائه دهنده انواع سنسور نوری در برند سنسو پارت

سنسور نوری سنسوپارت





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, | 14:0 | نویسنده : دیبا سنسور |

نام مقاله سنسور های فشار اتک – ATEK :

گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

ATEK PRESSURE SENSORS :

سنسور فشار اتک ساخت کشور ترکیه برای اندازه گیری فشار مایعات و هوای فشرده و مواد غیر فاسد شدنی و مایعات غیر چسبناک به کار می رود و سطح مایعات مخازن را کنترل می کند .

ویژگی ها :

دارای اتصال فلاش دیافراگم / اندازه گیری فشار نسبی

در دو سایز دیافراگم G1/2 و G1

مناسب برای کاربردهای صنایع غذایی ، صنایع شیمیایی و بهداشتی ، کنترل سطح ، اتوماسیون صنعتی و …

استنلس استیل و دارای پوشش ضد زنگ

EMC and Reverse Polarity Protection

حساسیت بالا

مقرون به صرفه

Internal Zero and Span Adjustment

سنسور فشار اتک

رنج های گسترده اتک :

سنسور فشار اتک 0-100 میلی بار 4- 20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0-16 بار 4-20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0-2/5 بار 4-20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0-25 بار 4-20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0 تا 10 بار 0 تا 10 ولت

سنسور فشار اتک 0-40 بار 4 تا 20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0 – 400 بار خروجی 4 تا 20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0-400 میلی بار خروجی 4 تا 20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0 تا 6 بار خروجی 4 تا 20 میلی آمپر

سنسور فشار اتک 0 تا 60 بار خروجی  4 تا 20 میلی آمپر

و …

تعریف سنسور فشار :

سنسور فشار جهت اندازه گیری فشار مایع و یا فشار گاز مورد استفاده قرار می گیرد . فشار به اصطلاح نیروی لازم برای جلوگیری از پخش شدن مایع است و معمولا به صورت نیرو بر سطح تعریف می شود .

سنسور فشار به صورت مبدل کار می کند و سیگنالی تابع اثر فشار تولید می کند .

کاربرد سنسور فشار :

به طور کلی می توان کاربرد سنسور فشار را به چند دسته تقسیم کرد .

1- اندازه گیری فشار : این کاربرد ، کاربرد مستقیم سنسور های فشار است که در مواردی از جمله تجهیزات هواشناسی ، هواپیما ، اتومبیل و سایر وسایلی که در آن ها فشار کارایی دارد به کار می رود .

2- اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا : این کاربرد از رابطه بین تغییرات فشار با ارتفاع نسبت به سطح دریا استفاده می شود که کاربرد آن در هواپیما ، موشک ، ماهواره ، بالن های هواشناسی و … می باشد.

3- آزمایش نشتی : می توان با اندازه گیری افت فشار ، نشتی سیستم را به دست آورد . روش های متداول برای این منظور ، دو روش هستند : 1- مقایسه فشار سیستم با فشار سیستمی با نشتی معلوم و استفاده از این اختلاف فشار 2- اندازه گیری فشار و بررسی تغییرات آن در طول یک بازه زمان

4- اندازه گیری عمق و ارتفاع : یکی دیگر از کاربرد های سنسور فشار اندازه گیری ارتفاع سطح مایع می باشد . از این تکنیک برای اندازه گیری جسم غوطه ور در آب مانند غواص ها ، زیر دریایی ها و یا ارتفاع سطح مایع درون مخزن استفاده می شود.

5- اندازه گیری جریان : در این روش با کمک اثر ونتوری و رابطه اش با فشار ، جریان را اندازه گرفت ؛ اختلاف فشار بین دو بخش یک تیوب ونتوری ( با قطرهای دهانه مختلف ) اندازه گیری می شود . این اختلاف فشار ، با سرعت جریان گذرنده از تیوب رابطه مستقیم دارد . از آن جا که این اختلاف فشار نسبتا کوچک است از سنسور فشار بازه کم استفاده می شود.

اتوماسیون صنعتی نادین تک : ارائه دهنده انواع سنسور فشار در برندهای جهانی

هاگلر ترافاگ – اتک


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 18 آذر 1394برچسب:, | 9:17 | نویسنده : دیبا سنسور |

امروزه سوییچ های پراکسیمیتی (proximity switch ) یا سنسور های القایی بعنوان جزء جداناپذیر تجهیزات اتوماسیون در پلنت های صنعتی بشمار میروند. بدون حضور آن ها بخش هایی از ماشین آلات و فرآیند ها، ناتوان از عملکرد صحیح خود هستند. بنابراین انتخاب درست یک سنسور جدید یا جایگزین برای مهندسان امری حیاتی است و نیازمند فهم کاملی از محیط اپلیکیشن ، طراحی سوییچ و روش های نصب می باشد.

proximity-help

سوئیچ های پراکسیمیتی القایی چندین دهه است که در صنعت اتوماسیون برای تعیین موقعیت، تشخیص وجود یا عدم وجود، شمارش قطعه و بسیاری کاربرد های دیگر مورد استفاده هستند. آن ها فرو آلیاژ ها و فلزات غیر فرو را تشخیص میدهند.

در ساده ترین فرم، سوییچ پراکسیمیتی یک سیم پیچ القایی است که یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. وقتی که یک شیء فلزی وارد میدان گردد، این میدان مغناطیسی دچار آشفتگی و اختلال می شود. این خاصیت یه سنسور القایی اجازه میدهد تا بتواند اهدافی را بدون تماس در محدوده عملکرد خود تشخیص دهد.

تکنولوژی ساخت مداری سنسور های القایی در طول زمان از تکنولو‍ژی printed circuit board به flexible circuit film تغییر یافته است و اخیرا نیز از روش application-specific integrated circuits یا به اختصار ASICs استفاده می شود. استفاده از تکنولو‍‍ژی ASICs قابلیت پروگرام کردن مشخصات سنسور حتی پس از نصب آن در محل را ممکن ساخته است.

در تکنولوژی قبلی برای تنظیم فاصله سنسور تا هدف، وجود یک پتانسیومتر در طراحی سنسور ضروری بود اما در روش ASICs با حذف پتانسیومتر، فرایند تنظیم فاصله به شکل دقیقتر، پایدار تر و آسان تری توسط قابلیت برنامه ریزی در سنسور حاصل شده است. ضمن اینکه در روش جدید کارکرد های سوییچ به عنوان normally open و normally closed قابل برنامه ریزی شده است. بواسطه این قابلیت که به سنسور های جدید آمده است، از تنوع مدل ها کاسته شده و تولید کننده ها سعی می کنند تنها یک مدل با قابلیت برنامه ریزی تولید کنند که می توان از آن مدل در اپلیکیشن های مختلف استفاده کرد.

ملاحضات کلیدی در هنگام انتخاب 
در هنگام انتخاب یک سوییچ پراکسیمیتی القایی، کاربر می بایست در ابتدا اندازه بهینه barrel/diameter ( طول و قطر) و فاصله قابل تشخیص (sensing distance ) را معین کند و سپس ملاحضات دیگری از جمله موارد زیر را در نظر بگیرد:

• نوع فلزی که باید سنس شود.
• جنس بدنه سنسور: فلزی یا پلاستیکی
• نصب به صورت محافظت شده یا بدون محافظت
• سیم ارتباطی سر خود یا به صورت کانکتور های جداشونده
• تغذیه مدار سنسور به صورت PNP یا NPN
• خروجی به صورت Normally open یا Normally close
• فرکانس سوئیچینگ
• محدوده دمای کار سنسور
• شرایط و الزامات محیط مورد استفاده

همانطور که عنوان کردیم دو پارامتر اصلی در انتخاب سنسور القایی، قطر سنسور و فاصله قابل سنس توسط آن است که این پارامتر دوم بر اساس فاصله رخ سنسور تا نقطه هدف محاسبه میشود.

سنسور های پراکسیمیتی القایی در سایزها، قطر های مختلف و حتی در شکل بدنه های مستطیل شکل برای اپلیکیشن های خاص تولید میشوند. قطر آنها از 3 میلی متر تا 30 میلیمتر متغیر است و ممکن است در اندازه های بزرگتر نیز تولید شوند. قطر سنسور تاثیر خیلی مهمی روی محدوده قابل سنسور می گذارد چون افزایش قطر سبب افزایش فاصله قابل سنس در سوییچ های القایی میشود. با این وجود، سایز محصول هدف ( ما آن را target می نامیم )که باید تشخیص داده شود نیز باید در هنگام انتخاب قطر سنسور لحاظ شود.
در صورتی که بخواهیم کمی عملی تر صحبت کنیم اینطور میشود گفت که اگر سایز target در حدود 12 میلی متر باشد، یک سنسور با قطر 12 میلی متر انتخاب مناسب تری از یک سنسور با قطر 30 میلیمتر خواهد بود. چون هرچه قطر بیشتر باشد، قیمت سنسور بالاتر رفته، فضای بیشتری را اشغال کرده و به احتمال زیاد اشیایی خارج از محدوده مورد نیاز را سنس خواهد کرد که این منجر به سوئیچینگ اشتباه در حین کار خواهد شد.

سنسورهای با قطر یکسان می توانند از نظر فاصله قابل تشخیص شان در سه مدل ساخته و فروخته شوند :

  • standard range
  • extended range 
  • triple range

حتی وقتی که یک target بزرگ داریم، به این مفهوم نیست که مجازیم از یک سوئیچ با قطر زیاد استفاده کنیم چون در برخی از اپلیکیشن ها فضای مناسب برای نصب فیزیکی سنسور وجود ندارد. طول سنسور نیز یک پارمتر قابل توجه است. در بسیاری از مواقع هرچه طول سنسور کوهتاهتر باشد بهتر است.

با وجود اینکه طول/قطر سنسور روی فاصله قابل تشخیص آن تاثیر گذار است، چندین فاصله قابل سنس بر هر طول قطر وجود دارد. مزیت فاصله قابل سنس بلندتر این است که اگر target بزرگ باشد نیز قابل تشخیص خواهد بود با این وجود نباید این فاصله خیلی زیاد شود چون احتمال خطا نیز بالا خواهد رفت.

داشتن بدنه محافظ/ شیلد دار (flush-mount ) یا عدم وجود بدنه محافظ / بدون شیلد (non-flush ) در سنسور نیز روی فاصله قابل سنس اثر گذار است. این فاصله برای یک سنسور شیلد شده استاندارد با قطر 12 میلی متر از حدود 2 میلی متر شروع می شود در حالی که برای سنسور شیلد نشده این فاصله از 4 میلی متر شروع میشود. برای همین قطر سنسور از نوع extended شیلد شده از 4 میی مترو در حالت شیلد نشده از 7 میلی متر شروع شده و سنسور نوع triple شروع فاصله در مدل شیلد شده از 6 میلی متر و تا 8 میلی متر در نوع شیلد نشده خواهد بود.

inductive sensor-flashinductive-sensor-non-flash

non-flush (تصویر راست) – Flush (تصویر چپ)
سنسور های Flush-mount را گاهی اوقات با نام سنسور های Shielded یا Embeddable (تو کار ) نام میبرند

نمونه ای از محصولات سنسور القایی برند کنترینکس :

اتوماسیون صنعتی نادین تک ارائه دهنده انواع سنسور های القایی در برندهای جهانی


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 آذر 1394برچسب:, | 16:49 | نویسنده : دیبا سنسور |
نام مقاله : سنسور فشار ترافاگ
گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

سنسورهای فشار ترافاگ:

سنسورهای فشار :

سنسور فشار ترافاگ برای اندازه گیری الکترنیکی و ارزیابی فشار استفاده می شود . در طی دهه های اخیر ، سنسورهای ترافاگ خود را در بسیاری از موارد اثبات کردند که در محیط های متفاوتی قابل استفاده است . این سنسورها در طراحی های متفاوت قابل دستیابی بوده و اتصالات فشار و الکتریکی را متناسب نموده اند . پروسه اندازه گیری ، سیگنال های خروجی الکتریکی و اعتبار سنجی ( ریل ، کشتی ، EX , CE) نیز در این مرحله ارزیابی می شود . تکنولوژی و تولیدات بالاتر نشان دهنده این است که ترانسمیتر ها به درستی کار می کنند . به ویژه در فضاهایی که به پایداری طولانی مدت ، مقاوت در برابر ارتعاش ، ظرفیت الکترومغناطیسی ، مقاومت در مقابل شوک یا عدم حساسیت دمایی نیاز است .

سنسورهای فشار ترافاگ

تکنولوژی سنسور فشار :

فیلم نازک روی استیل ( جوشکاری شده و حلقه O آزاد ) یا فیلم نازک روی سرامیک از جمله الکان های کلیدی برای سنسورهای فشار به شمار می روند . که اصول سنسور های فشار ترافاگ می باشند . هر دو تکنولوژی های سنسور ASIC می باشند . ( کاربردهای ویژه مرتبط با میکرو تراشه ها ) که برای کاربردهای خانگی ارتقا یافته و تولید می شوند .

در نتیجه ، سنسورهای فشار فشرده و کاربردهای الکترونیکی در حقیقت مربوط به سطح ویژه ای از پایداری طولانی مدت تحت شرایط محیطی می باشند . ترافاگ یک پیشتاز تکنیکی قوی در زمینه ترانسمیترهای فشار به شمار میروند.

سنسورهای فشار ترافاگ

ویژگی های تکنولوژی فیلم نازک روی استیل

  • پایداری بسیار خوب طولانی مدت
  • مقاومت حرارتی بسیار بالا
  • استیل جوشکاری شده کامل در ساختار سیستم سنسور بدون حلقه های O شکل
  • مقاومت بسیار بالای فشار و ایده آل برای فشارهای نامی بیش از 3000 بار

سنسورهای فشار تکنولوژی فیلم نازک روی استیل

ویژگی های تکنولوژی فیلم نازک روی سرامیک

  • مقاوم در مقابل تهاجم واسط ها
  • ایده آل برای محدوده فشارهای پایین و اندازه گیری های مطلق
  • عملکرد اقتصادی تر

تکنولوژی فیلم نازک روی سرامیک

اتوماسیون صنعتی نادین تک ارائه دهنده انواع سنسورهای فشار در برندهای معتبر دنیا ترافاگ ، هاگلر و اتک

آرم برند هاگلر

آرم برند ترافاگ





برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 آذر 1394برچسب:, | 16:48 | نویسنده : دیبا سنسور |

معرفی کتاب اتوماسیون صنعتی :

با گسترش روز افزون صنایع اتوماتیک تولیدی و فرایندهای پیشرفته صنعتی در کشور ، ضرورت بسیاری از دانش پژوهان و متخصصین صنایع با روش های اتوماسیون و شناسایی و کنترل فرآیندهای صنعتی بیش از پیش مشهود می باشد . با توجه به ماهیت چند رشته ای این زمینه تخصصی و نبود مرجع واحد مهندسی به زبان فارسی ، مقدمه ای بر این موضوع از ترجمه و تلخیص مراجع مختلف و تالیف و ترکیب سایر بخش ها به رشته تحریر در آمده است . موضوع این نگارش طی چند سال به صورت درس ” کنترل صنعتی ” در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی به همراه آزمایشگاه ارائه شده است و حجم فصول متناسب با نیاز پردازش گردیده اند .

آنچه در این کتاب فراهم آمده است از دوبخش اصلی تشکیل شده است . در فصل اول و دوم سیستم های نیوماتیک و کنرل کننده های منطقی برنامه پذیر PLC مورد استفاده در سیتسم های اتوماسیون صنعتی تشریح می گردند . در فصل اول اجزا سیستم های نیوماتیک معرفی گردیده و روش های مختلف طراحی به منظور استفاده از این مجموعه ها در سیستم های اتوماسیون صنعتی تدوین گردیده اند . در فصل دوم پس از اشاره به اصول کلی و سخت افزار PLC ، ر.ش های عمومی برنامه نویسی آن ها توضیح دادئه شده است . با ارائه مثال های کاربردی متعدد ، سعی شده است این مبانی برای مهندس طراح سیستم های اتوماسیون به صورت کامل تشریح گردد . در پایان فصل نیز به اصول کلی برنامه نویسی PLC های متداول در صنایع کشور توسط زبان برنامه نویسی STEP5 اشاره شده است .

پی ال سی

در سه فصل پایانی توجه خود را به مدل سازی ، شناسایی و کنترل فرایندهای صنعتی به وسیله کنترل کننده های PID جلب می کنیم . مدلسازی فرایندهای صنعتی کلید اصلی شناخت این سیستم ها و طراحی کنترل کننده مناسب برای آن می باشد . این مدل سازی یا با استفاده از اصول مهندسی در زمیه های مختلف انجام گردیده و یا با آزمایش و شناسایی صورت می پذیرد . در فصل سوم روش های مدل سازی فرایندهای متنوع صنعتی از جمله سیستم های مکانیکی ، الکترومکانیکی ، هیدرولیکی و حرارتی را با استفاده از اصول و مبانی دینامیک جامدات و سیالات ، الکترونیک ، آرمودینامیک و انتقال حرارت بیان گشته و مدل های این سیستم ها به فرم نهایی جهت طراحی کنترل کننده مناسب تعبیر می گردند . با مقایسه مدل این سیستم های متنوع مشاهده می شود که علی رغم اصول به کار گرفته شده مختلف ، کلیه مدل ها به فرم سیستم های رسته یک یا دو ت با تاخیر قابل نمایش می یباشند . این مشاهده طراح را به صورت منطقی به این جهت سوق می دهد که از این مدل ها به فرم مدل تیپ استفاده نموده و با استفاده از آزمایش پارامترهای آن را برای هر فرایند شناسایی می نماید . روش های شناسایی زمانی و فرکانسی با استفاده از این ایده کلی در فصل چهارم تشریح گردیده اند . این روش ها عموما برای طراحی کنترل کننده های PID مناسب می باشند . علاوه بر ان با معرفی دو پارامتر بی بعد به صورت کمی سیستم ها را دسته بندی نموده و سهولت طراحی و پیاده سازی کنترل کننده های مناسب را طبقه بندی می نماییم . در انتهای این فصل روش های پارامتریک شناسایی سیستم ها را که در آن ها از تکنیک های مدرن و دیجیتال استفاده شده اند معرفی میگردند .

در فصل پنجم معرفی دقیقی از کنترل کننده های PID صورت می پذیرد . پس از ارائه اصول طراحی کنترل کننده های PID و روش های پیاده سازی این کنترل کننده در صنعت به صورت الکتریکی ، الکترونیکی ، نیوماتیکی و دیجیتالی معرفی می گردند . سپس به روش های تنظیم این کنترل کننده بر اساس متدهای شناسایی ارائه شده در فصل چهارم پرداخته و روش های مختلف طراحی و تنظیم را با یکدیگر مقایسه می نماییم . در انتهای این فصل نیز با معرفی مشکلات عملی پیاده سازی کنترل کننده های انتگرال گیر روش های رفع آن ارائه گردیده و همچنین روش های طراحی کنترل کننده PID برای سیستم های با تاخیر معرفی خواهند شد.

برای دانلود این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید .

http://profsite.um.ac.ir/~shoraka/taghirad-industrialcontrol.pdf


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 آذر 1394برچسب:, | 16:47 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.