سنسور فشار و کاربردهای آن

فشار یکی از مهمترین پارامترهای استفاده شده در صنعت برای کنترل پروسه های مختلف میباشد و از تقسیم نیرو بر سطح به دست می ‎آید. این کمیت با توجه به این که در مواردی نظیر ارتفاع سنجی سطح مایعات و همچنین اندازه گیری سرعت سیالات و فلو نیز کاربرد دارد اهمیت ویژه داشته و تجهیزات و وسائل مختلفی جهت اندازه گیری آن در شرایط مختلف ابداع گردیده است .در زیر به پاره ای از متداول ترین این ابزار اشاره گردیده است .

ترانسمیتر اختلاف فشار (dp transmitter )

فشار سنج آنالوگ  ( Pressure gage )

فشار سنج دیجیتال (Digital pressure meter or indicator )

ترانسمیتر فشار (Pressure transmitter )

مانومتر (Monometer )

پرشر سوئیچ (Pressure switch )

ترانسمیتر اختلاف فشار Diffrentional Pressure Transmitter

pressure sensor

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 22:36 | نویسنده : دیبا سنسور |

اصطلاحات تخصصی حمل ونقل دریایی

 

به لحاظ تنوع اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی ، اصطلاحاتی بیان می شوند که  دارای کاربرد در قوانین و مقررات می باشند. در برخی موارد برحسب مقررات ممکن است در مورد اصطلاحی نیز تعاریف متفاوتی ارایه شده باشد که این تعاریف در کنار هم و با ذکر منبع مربوطه عینا نقل گردیده اند.

بین دولت ایران با اغلب کشورها موافقتنامه های کشتیرانی دو جانبه متعددی امضا گردیده و در اغلب این موافقتنامه ها تعاریفی در مورد برخی از اصطلاحات از قبیل : خدمه ، قلمرو ، بندر و کشتی ارایه شده که دارای تعاریف مشابهی بوده و فقط با اندکی تغییر در عبارات بیان شده اند و به همین لحاظ از ذکر اصطلاحات مربوط به همه این قبیل موافقتنامه ها پرهیز شده و صرفا به نقل اصطلاحات به کار رفته در یکی از موافقتنامه های جدید که به نام قانون موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا مصوب1383/08/13 می باشد ، اکتفا گردیده است. از آنجا که عناوین اغلب قوانین و مقررات را عموما عبارات طولانی تشکیل می دهند ، لذا برای مشخص شدن منبع مربوط به هر اصطلاحی و برای رعایت اختصار ، در مقابل هر اصطلاحی به ذکر نام اختصاری مربوط به مصوبه ای که همان اصطلاح از آن استخراج شده اکتفاء گردیده است.

 

حمل و نقل دریایی

شرکت فیوچر اسکای افتخار دارد با اختیارات خود کلیه حمل و نقل دریایی صاحبان صنایع و مشاغل را با تسهیلات مختلف خود به انجام برساند .

برای اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات بازرگانی شرکت فیوچر اسکای به لینک شرکت ما در سایت نادین تک مراجعه فرمایید .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 22:35 | نویسنده : دیبا سنسور |

اینورتر

اینورتر یک دستگاه الکتریکی است که می تواند جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل کند. با استفاده از ترانسفورماتورها ، سوئیچ ها و مدارات کنترل ، AC تبدیل شده می تواند هر مقدار ولتاژی و فرکانسی داشته باشد. اینورترهای استاتیک قطعات متحرک ندارند و در رنج وسیعی از کاربردها استفاده می شوند. از منابع تغذیه سوئیچینگ در کامپیوترها تا کاربردهای جریان مستقیم ولتاژ بالای تاسیسات الکتریکی برای انتقال عمده توان. اینورترها معمولا برای تغذیه توان AC از منبع DC استفاده می شود مثل پنل خورشیدی یا باتری ها. اینورترهای الکتریکی اسیلاتورهای الکتریکی توان بالا هستند. علت نامگذاری این است که قبلا برای تبدیل کردن DC به AC از مبدل های AC به DC به صورت معکوس استفاده می شد. اینورتر عمل مخالف تابع یکسوساز را انجام می دهد.

index

برای مطالعه مقالات مرتبط لینک زیر را دنبال فرمایید.

مقالات صنعتی اتوماسیون صنعتی نادین تک





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, | 1:12 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور نوری

سنسور نوری براساس نیمه هادی دارای اهمیت زیادی در زمینه اندازه گیری و تکنولوژی اتوماسیون هستند. با وجود این ، سنسورهای نوری تنها به ندرت برای اندازه گیری خود نور مورد استفاده قرار می گیرند . در عوض ، آن ها عموما به عنوان ابزاری برای اندازه گیری سایر کمیت ها از قبیل موقعیت یا مسیر حرکت به کار برده می شوند ، نور نقش محیط انتقال اطلاعات را در بسیاری از سنسورها ایفا می کند.

مهم ترین معیار برای استفاده صنعتی سنسورها عبارتند از عمومیت سنسورها ، سادگی کاربرد آن ها و سازگاری آن ها با دستگاه های میکرو الکترونیک . به همین علت است که امروزه سنسورهای سیلیکانی تقریبا به طور انحصاری به کار برده می شوند . سنسورهای نیمه هادی نوری وجود حامل های ایجاد شده در حجم سنسور را توسط تاثیر متقابل بین نور و نیمه هادی آشکار می کنند . حامل های آزاد توسط یونیزاسیون تولید می شوند . این فرایند به مقدار معینی انرژی احتیاج دارد که بایستی توسط کریستال جذب شود . در یک نیمه هادی ایده آل این فرایند به مقدار معینی انرژی احتیاج دارد که بایستی توسط کریستال جذب شود . در یک نیمه هادی ایده آل تنها فرایند جذب که در درجه حرارت های کم امکان پذیر است عبارت از تحریک الکترون های والانس مقید می باشد.

اتوماسیون صنعتی نادین تک

عرضه کننده سنسور نوری نماینده رسمی سنسوپارت در ایران

سنسور نوری سنسوپارت

 

nadintech5050

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, | 1:11 | نویسنده : دیبا سنسور |

حمل و نقل بین المللی کالا

عمده روش های حمل کالا به صورت حمل دریایی، حمل زمینی و حمل هوایی محمولات می باشد که بنا بر حجم و وزن و ارزش کالاها و فوریت زمانی آنها با توجه به محدودیت بودجه و در نظر گرفتن ریسک و امنیت برای هر محموله ای و با توجه به مبدا و مقصد آن باید یکی از روش های فوق را برای حمل و نقل بین المللی کالا انتخاب نمود.

حمل و نقل دریایی

عمده ترین شیوه حمل کالا ها حمل دریایی می باشد، این روش به واسطه حداقل هزینه و نبود نیاز به راه سازی و ایجاد خطوط راه آهن و جاده از دیر باز مورد استقبال بازرگانان بوده است؛ البته هزینه زمان در این نوع حمل کالا افزایش می یابد و برای کالا های بسیار ارزش مند و کم حجم و کم وزن روش مناسبی نیست. عمده شرکت هایی که از این روش حمل استفاده می کنند به وسیله کانتینرها ی 20 و 40 فوتی محمولات را جابه جا می کنند. البته محمولات بزرگ و حجیمی مثل گندم و برنج به وسیله ی کشتی های فله بر مخصوص حمل آن کالا (نفت توسط کشتی های نفت کش و گاز توسط کشتی های مخصوص حمل( OPG حمل می شوند. برخی از ماشین آلات با ابعادی که اصطلاحا کالای OOG یا OUT OF GAGE خطاب می شود در کانتینر معمولی جا نمی شوند و در این حالت از کانتینر های روباز و یا بغل باز OPEN TOP  و FLATRACK  استفاده می شود، در مواردی که حجم و ابعاد بسیار خارج از محدوده باشد باید از کشتی های BREAK BULK  و کشتی هایی که بر روی عرشه خود فضا برای قرار دادن محمولات نیز دارند استفاده گردد.

مزایاى حمل و نقل دریائى

حمل و نقل دریائى از نظر شرکت‌هاى بزرگ حمل و نقل بین‌المللى و دولت‌ها و کشورهاى سواحل دریاها نسبت به حمل و نقل هوائى و زمینى داراى مزایایى به‌شرح زیر مى‌باشد.

1. هزینه حمل و نقل از طریق راه‌هاى آبى ارزان‌تر از حمل و نقل از راه‌هاى خشکى و هوایى مى‌باشد به این جهت امروزه بیشتر صاحبان کالا و شرکت‌هاى تجارتى از این روش استفاده مى‌نمایند.

2. از جمله امتیازات دیگر، ثابت بودن نرخ و کرایه باربرى دریائى است که به‌وسیله شرکت‌هاى بزرگ تعیین مى‌شود و کلیه شرکت‌هاى حمل و نقل دریائى موظّف به رعایت نرخ مزبور هستند به جز کشتى‌هاى آزاد که در مواردى با توافق صاحب کشتى و مالک کالا نرخ حمل را تعیین مى‌نمایند.

3. امتیاز دیگر این روش این است که مقدار بارى که حمل مى‌شود نسبتاً زیاد است به‌طورى که در یک حمل و نقل دریائى محموله‌هاى سنگین بین 200،000 الى 500،000 تن به بالا به‌سادگى جابه‌جا مى‌شود و از بندرى به بندر دیگر حمل و تحویل مى‌گردد.

4. عامل چهارم در مورد حمل و نقل دریائى ایمنى و ضریب اطمینان این روش است زیرا اگر استانداردهاى مربوط به حمل و نقل دریائى از نظر بسته‌بندى و ... رعایت گردد و خریدار و فرستنده برابر مقررّات اینکوترمز در مورد بیمه کالا و سایر شرایط اقدام نمایند تقریباً حمل و نقل کالا بدون خطر و یا خطرات بسیار کمى انجام خواهد شد و به سلامت مال‌التجاره و کشتى و خدمه و غیره آسیب وارد نخواهد گردید.

به این جهت حمل و نقل دریائى از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است و براى شرکت‌هاى حمل و نقل مسیر رفت و برگشت نیز تعیین گردیده است که به خطوط اصلى دریائى نیز مشهور مى‌باشند.

بارنامه

در حمل و نقل دریائى بارنامه اهمیت به سزائى دارد و در مقررات کنوانسیون ملل که به مقررات هامبورک آلمان مشهور است چنین تعریف گردیده است.

بارنامه سندى است که دلالت بر حمل و نقل دریائى و تحویل کالا یا بارگیرى آن توسّط حمل‌کننده آن دارد و حامل آن متعهّد مى‌گردد که کالا را در برابر سند مزبور تحویل دهد و این سند از لحاظ حقوقى داراى چند خصوصیّت است.

1. سندى است که دلالت بر وجود قرارداد حمل و نقل مى‌نماید.

2. دلیلى است بر اینکه کالا تحویل گردیده و روى کشتى قرار دارد. در حقیقت نوعى رسید کالا و محموله هم به حساب مى‌آید.

3. سندى است که دلالت بر مالکیت کالا دارد یعنى هر کس آن را در دست داشته باشد مالک کالا یا نماینده مالک مى‌باشد.

4. قابلیت نقل و انتقال دارد یعنى به‌وسیله بارنامه مانند قبض انبار مى‌توان محموله را به دیگرى منتقل نمود.

5. بدون در دست داشتن بارنامه کالا تحویل نمى‌شود.

در مقالات بعدی به توضیح انواع بارنامه و انواع روش های دیگر حمل و نقل بین المللی خواهیم پرداخت.

salehi-maghale






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/2/6 | 1:20 عص


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:26 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور القایی آنالوگ

پردازش سیم و کابل

اتوماسیون صنعتی نادین تک تامین کننده سنسورهای القایی و سنسور نوری کنترینیکس ساخت  سوئیس

چند نمونه از کاربردهای سنسور القایی خروجی آنالوگ

کاربرد عملکرد
مرتب سازی و شمارش در ماشین آلات  دقت در شمارش تعداد
پردازش سیم و کابل حساسیت بسیار بالا در اندازه طول سیم
کنترل ولو (کنترل شیر) نظارت بر ولو برای فرایند های امن
ماشین آلات چاپ بهترین وضوح برای بالاترین کیفیت چاپ

sensor-elghai

ویژگی های سنسورهای القایی خروجی آنالوگ  کنترینیکس

رنج وسیع

تشخیص دقیق از حرکت هدف

  • اندازه گیری فاصله های دور برد  برای هدف در حال حرکت
  • تشخیص قابل اعتماد برای حتی کوچکترین اشیاء به دلیل حساسیت بالا
  • عدم وجود منطقه کور

بهترین دقت

دقیق ترین سنسور القایی در بازار

  • تشخیص کوچکترین اختلاف با توجه به انعطاف پذیری بالا
  • تشخیص کوچکترین حرکات به لطف رزولوشن در محدوده میکرومتر
  • فرایند قابل اعتماد و نظارت موقعیت

ثبات تحت دما بالا

سیگنال دقیق بدون در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی

  • محدوده دما از منفی 25 درجه تا مثبت 70 درجه سانتی گراد
  • کمترین رانش در دما منفی 25 تا مثبت 70

ارزش فنی

طیف گسترده ای از سنسورهای آنالوگ با دقت بالا

  • اندازه قطر 8m,12m,18m,30m
  • فاصله سنس از 0 تا 40 میلیمتر
  • خروجی ولتاژ و جریان هر دو باهم در یک سنسور

خروجی آنالوگ

یک راه حل ساده برای بسیاری از وظایف

  • نظارت دقیق لرزش و نقطه مرکزی
  • کنترل کیفیت
  • موقعیت دقیق
  • کنترل رویکرد موقعیت پایان

جهت اطلاعات بیشتر به سایت  nadintech.com مراجعه نموده و یا با شماره 09309132099 تماس حاصل فرمایید

جهت خرید آنلاین به سایت e-sensor.biz مراجع


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395برچسب:, | 13:16 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.