سنسور نوری

سنسورهای نوری نوعی دیگر از سنسورهای مجاورتی می باشند که بر اساس ارسال ودریافت نور مدوله شده کار می کنند. در مقالات قبل تعریف کاملی از سنسور نوری ارائه شد، اکنون در این مقاله در نظر داریم یک نوع از سنسور هایی نوری پرکاربرد تحت عنوان سنسور های نوری رفلکتوری (Retroreflection) و مثال هایی از کاربرد این نوع از سنسور هایی نوری را بیان کنیم.

سنسور های نوری رفلکتوری (Retroreflection) :

سنسور نوری رفلکتوری بر اساس نور مدوله شده و دریافت انعکاس این نور از رفلکتور عمل می کند.در این سنسور بخش فرستنده وگیرنده  در کنار یکدیگر در داخل یک کیس نصب می شوند و نور مدوله شده در فضا منتشر می شود ,در روبروی سنسور یک رفلکتور نصب می گردد  و با برخورداین نور به رفلکتور نور تحت زاویه ای معین به صورت یک خط مستقیم به سمت گیرنده سنسور انعکاس داده می شود,در صورتی که یک مانع در مسیر انعکاس این نور قرار گیرد ,دیگر امکان دریافت این نور توسط گیرنده فراهم نیست در نتیجه سنسور وجود مانع را تشخیص داده و خروجی سنسور تغییر وضعیت می دهد.

سنسور نوری رفلکتوری فاصله سویچینگ  بیشتری نسبت به سنسور نوری یک طرفه دارد اما فاصله سویچینگ آن کمتر از سنسور نوری دو طرفه می باشد ;به طور معمول فاصله سویچینگ این سنسور حدود ۱۰m می باشد.

مثال هایی از سنسور نوری رفلکتوری : 

الف)شمارش قطعات عبوری از روی نوار نقاله ,در این کاربرد فقط نیاز به نصب رفلکتور در یک طرف نوار نقاله می باشد ونیازی به کابل کشی در سمتی که رفلکتور نصب شده نمی باشد و امکان شمارش اجسام مات وسیاه نیز با استفاده از این نوع سنسور وجود دارد.

ب)کنترل میزان شل شدن  پارچه یا ورق توسط چند سنسور نوری رفلکتوری ,دقت شود که استفاده از این نوع سنسور فقط برای کنترل حرکت پارچه یا ورق های تیره امکان پذیر می باشد.



مقالات مرتبط با این نوع از سنسور ها را می توانید از طریق لینک های زیر دنبال کنید:

سنسور های نوری یک طرفه(Diffiuse) چیست؟


سنسور های نوری دو طرفه (Thru Beam) چیست؟


 
 

برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 شهريور 1394برچسب:سنسور,سنسور نوری,رفلکتوری,یکطرفه, | 23:17 | نویسنده : دیبا سنسور |

معرفی محصولات کمپانی هاگلر

 

برند هاگلر
سنسور فشار هاگلر ساخت کشور ایتالیا از بهترین برندهای سنسورهای فشار در سراسر جهان می باشد این سنسور فشار با دو نوع خروجی آمپر و ولتاژ قابل عرضه به بازار می باشد. 
اتوماسیون صنعتی نادین تک نماینده رسمی و ارائه دهنده خدمات پشتیبانی فنی محصولات سنسور فشار هاگلر در ایران می باشد .
این سنسورها برای اندازه گیری فشار مایعات غیر چسبناک و هوای فشرده به کار می رود و سطح مایعات مخازن را کنترل می کند.


از ویژگی خاص این نوع سنسور ها می توان به سایز و ابعاد کوچک آن و و دقت بالای اندازه گیری آن نام برد که کار را برای تجهیزات صنعتی آسان نموده است.


برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با این محصولات می توانید به

سایت فروشگاهی نادین

تک مراجعه نمایید.

مشخصات سنسور فشار هاگلر


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 12 شهريور 1394برچسب:سنسور,سنسور فشار,محصولات,هاگلر,ایتالیا,, | 8:2 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.