معرفی هوش مصنوعی قسمت اول
موضوع مقاله : معرفی هوش مصنوعی (Artificial Intelligent)
گردآوری :سرکار خانم هدایت نژاد کارشناس بخش تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک
 
 
 
تعریف : هوش مصنوعی ( AI) به چه معنا است ؟
 
هوش مصنوعی فضایی از علوم کامپیوتر است که تاکید آن روی ایجاد ماشین های هوشمند است و این ماشین ها مثل انسان کار می گند و واکنش نشان می دهد . ( و حتی قابلیت فکر کردن را دارند ) برخی از فعالیت های کامپیوتری با هوش مصنوعی برای موارد ذیل طراحی می شوند :
 
شناسایی گفتار
یادگیری
برنامه ریزی
حل مسأله
پس کلا هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که با هدف ایجاد ماشین های هوشمند کار می کند و یک قسمت ضروری برای صنعت تکنولوژی به شمار می رود . تحقیقاتی که با هوش مصنوعی انجام گرفته است بسیار تخصصی و تکنیکی می باشند .
 
مسأله هسته ای هوش مصنوعی شامل برنامه ریزی کامپیوتری برای ویژگی های مطمئنی مثل موارد زیر است :
 
اطلاعات
استدلال
حل مسأله
ادراک
یادگیری
برنامه ریزی
قابلیت دستکاری کردن و حرکت دادن اشیا
مهندسی اطلاعات (Knowledge Information)
 
موارد بالا قسمت هسته ای تحقیقاتی هوش مصنوعی به شمار می رود .
 
ماشین ها اغلب می توانند عمل و عکس العملی مثل انسان ها داشته باشند و این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که ماشین ها اطلاعات فراوانی مرتبط با دنیای پیرامون داشته باشند .
 
هوش مصنوعی می بایست قابلیت دسترسی به اشیا و گروه ها وویژگی ها و ارتباطات بین آن ها را در خود نگه دارد . و مهندسی اطلاعات را پیاده سازی کند .
 
ابتکار سنسورهای مشهور ، قدرت استدلال و توان حل مساله در ماشین یک عملکرد دشوار و خسته کننده است .
 
یادگیری ماشین قسمت هسته ای دیگر در هوش مصنوعی است .
 
یادگیری بدون هیچ ناظری ( supervisor) نیاز به قابلیت شناسایی الگو (pattern recognition) در مسیرهای ورودی دارد که در این جا یادگیری با ناظر کافی شامل کلاس بندی و رگرسیون عددی می شود .
 
کلاس بندی تعیین می کند که یک شیء به چه گروهی تعلق دارد و رگرسیون با هدف دستیابی یک مجموعه ورودی عددی به خروجی های تعیین شده عمل می کند . و قابلیت تولید خروجی مناسب از ورودی های مربوطه را دارد .
 
آنالیزهای ریاضیاتی الگوریتم یادگیری ماشین و عملکردهای آن ها شاخه ای بسیار شناخته شده در تئوری علوم کامپیوتر به شمار می رود که اغلب به تئوری یادگیری کامپیوتری ارجاع داده می شود .
 
ادراک ماشین با قابلیت استفاده از ورودی های سنسور کار می کند که جنبه های متفاوتی را در سطح جهان دارد . که در این زمان بینایی رایانه ای توان آنالیز ورودی های بصری را با تعداد کمی از زیر مسائل مثل عصبی ، اشیا و شناسایی گفتار دارد .
 
رباتیک در این جا یک رشته اصلی مرتبط با هوش مصنوعی است . ربات ها نیاز به هوش دارند تا مساله درخواستی از کاربر را بشناسند ؛ آن را هدایت کنند و یا دستکاری های خاص را ماهرانه در پروژه مورد نظر انجام دهند که منجر به برنامه ریزی و نگاشت در یک زمینه خاص می شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1398برچسب:هوش, هوش مصنوعی, کنترل,, | 12:30 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.