موضوع مقاله : کنترلر دمای سام وان

گردآوری : عاطفه هدایت نژاد کارشناس تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

کنترلر دمای سام وان ، با تنظیم مقادیر PID برای هر بازه ، دما را کنترل می نماید و ساختار نرم افزاری آن به گونه است که از طریق دستگاه های کامپیوتری قادر است گراف ها و دیگر پارامترهای کنترلی را نشان دهد.

کنترلر دمای ساموان

 

کنترلرهای دمای اتونیکس دارای رنج وسیع کاری ، دقت بالا و قابلیت اطمینان بالا برای سیستم های کنترلی

کنترلرهای دما برای تنظیم یا نگه داری خروجی های مطلوب و رسیدن به یک رنج دمای متناسب کار می کنند . و از جمله ابزار مهم و ابتدایی برای کنترل دما و رسیدن به نتیجه مطلوب در صنایع مختلف به شمار می روند.

کنترلرهای دمای PID اتونیکس، تنظیمات سریع و مدیریت دمای دقیقی را ارائه داده و برای انواع کاربردهای صنعتی به کار می روند . طراحی و عملکرد آسان و قیمت مناسب ازجمله ویژگی های اتونیکس است که نهایتا کنترل صحیح را در هر عملکردی برای شما به ارمغان می آورد .

کنترلر دمای اتونیکس

اتوماسیون صنعتی نادین تک عرضه کننده کنترلر دمای سام وان ، اتونیکس


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 19 آبان 1398برچسب:, | 12:50 | نویسنده : دیبا سنسور |
موضوع مقاله : معرفی هوش مصنوعی (Artificial Intelligent)
گردآوری :سرکار خانم هدایت نژاد کارشناس بخش تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک
 
 
 
تعریف : هوش مصنوعی ( AI) به چه معنا است ؟
 
هوش مصنوعی فضایی از علوم کامپیوتر است که تاکید آن روی ایجاد ماشین های هوشمند است و این ماشین ها مثل انسان کار می گند و واکنش نشان می دهد . ( و حتی قابلیت فکر کردن را دارند ) برخی از فعالیت های کامپیوتری با هوش مصنوعی برای موارد ذیل طراحی می شوند :
 
شناسایی گفتار
یادگیری
برنامه ریزی
حل مسأله
پس کلا هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که با هدف ایجاد ماشین های هوشمند کار می کند و یک قسمت ضروری برای صنعت تکنولوژی به شمار می رود . تحقیقاتی که با هوش مصنوعی انجام گرفته است بسیار تخصصی و تکنیکی می باشند .
 
مسأله هسته ای هوش مصنوعی شامل برنامه ریزی کامپیوتری برای ویژگی های مطمئنی مثل موارد زیر است :
 
اطلاعات
استدلال
حل مسأله
ادراک
یادگیری
برنامه ریزی
قابلیت دستکاری کردن و حرکت دادن اشیا
مهندسی اطلاعات (Knowledge Information)
 
موارد بالا قسمت هسته ای تحقیقاتی هوش مصنوعی به شمار می رود .
 
ماشین ها اغلب می توانند عمل و عکس العملی مثل انسان ها داشته باشند و این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که ماشین ها اطلاعات فراوانی مرتبط با دنیای پیرامون داشته باشند .
 
هوش مصنوعی می بایست قابلیت دسترسی به اشیا و گروه ها وویژگی ها و ارتباطات بین آن ها را در خود نگه دارد . و مهندسی اطلاعات را پیاده سازی کند .
 
ابتکار سنسورهای مشهور ، قدرت استدلال و توان حل مساله در ماشین یک عملکرد دشوار و خسته کننده است .
 
یادگیری ماشین قسمت هسته ای دیگر در هوش مصنوعی است .
 
یادگیری بدون هیچ ناظری ( supervisor) نیاز به قابلیت شناسایی الگو (pattern recognition) در مسیرهای ورودی دارد که در این جا یادگیری با ناظر کافی شامل کلاس بندی و رگرسیون عددی می شود .
 
کلاس بندی تعیین می کند که یک شیء به چه گروهی تعلق دارد و رگرسیون با هدف دستیابی یک مجموعه ورودی عددی به خروجی های تعیین شده عمل می کند . و قابلیت تولید خروجی مناسب از ورودی های مربوطه را دارد .
 
آنالیزهای ریاضیاتی الگوریتم یادگیری ماشین و عملکردهای آن ها شاخه ای بسیار شناخته شده در تئوری علوم کامپیوتر به شمار می رود که اغلب به تئوری یادگیری کامپیوتری ارجاع داده می شود .
 
ادراک ماشین با قابلیت استفاده از ورودی های سنسور کار می کند که جنبه های متفاوتی را در سطح جهان دارد . که در این زمان بینایی رایانه ای توان آنالیز ورودی های بصری را با تعداد کمی از زیر مسائل مثل عصبی ، اشیا و شناسایی گفتار دارد .
 
رباتیک در این جا یک رشته اصلی مرتبط با هوش مصنوعی است . ربات ها نیاز به هوش دارند تا مساله درخواستی از کاربر را بشناسند ؛ آن را هدایت کنند و یا دستکاری های خاص را ماهرانه در پروژه مورد نظر انجام دهند که منجر به برنامه ریزی و نگاشت در یک زمینه خاص می شود .

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1398برچسب:هوش, هوش مصنوعی, کنترل,, | 12:30 | نویسنده : دیبا سنسور |

 

پانردهمین  نمایشگاه بین المللی صنعت تهران مهرماه 1393

 

 

 بدینوسیله اتوماسیون صنعتی نادین تک از شما عزیزان دعوت می نماید تا

 از غرفه شرکت فیوچر اسکای واحد امارات شرکت نادین تک

 در نمایشگاه بین المللی صنعت تهران

 سالن شماره 40 غرفه 1708 

13 تا 16 مهرماه 1394

بازدید نمایید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 شهريور 1398برچسب:نمایشگاه,صنعت,نمایشگاه تهران, اتوماسیون صنعتی, | 13:2 | نویسنده : دیبا سنسور |

با سيستم اتوماسيون صنعتي هوشمند ايراني

زمين کشاورزي را با يک پيامک سم‌پاشي و آبياري کنيد!

 

اتوماسيون صنعتي هوشمند 

 

سرويس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران

کد خبر: 94022715520

يکشنبه 27ارديبهشت 1394 - 11:21

 

محققان دانشگاه علمي کاربردي، موفق به طراحي و ساخت سيستم اتوماسيون صنعتي هوشمند در سم‌پاشي و پخش ريزمغذي‌ها در کشاورزي شدند.

 محمدجواد لطف‌اللهي، طراح اين سيستم در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري ايسنا منطقه مرکزي، با بيان اين که از اين سيستم اتوماسيون در غرفه جهاد دانشگاهي واقع در نمايشگاه فناوري‌هاي پيشرفته استان مرکزي رونمايي شده است، اظهار کرد: يکي از مشکلات بخش کشاورزي که کشاورزان با آن درگير هستند، فرايند سم‌پاشي و تزريق ريزمغذي‌ها در مزارع زير کشت محصولات است. از جمله روش‌هاي مورد استفاده در انجام فرايند سمپاشي، بهره‌گيري از سمپاش‌هاي کوچک دستي است که کشاورز بايد اين فرايند را با استفاده از يک کپسول تحت فشار بر روي دوش انجام دهد.

 

وي افزود: استفاده از سمپاش‌هاي بزرگ يکي ديگر از اين روش‌هاست؛ در اين روش با استفاده از يک سمپاش و تراکتور و حرکت بر روي زمين کشاورزي کار سمپاشي انجام مي‌شود.

 

اين محقق با بيان اين که امروزه نياز مبرم محصولات و مزارع کشاورزي به تزريق به موقع سموم دفع آفات نباتي و نيز ريزمغذي‌ها در مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد، افزود: برخي از مشکلات موجود در اين امور مي‌تواند شامل از بين رفتن محصولات به دليل استفاده از روش‌هاي سنتي (استفاده از ادوات سم‌پاشي سنتي مانند سم‌پاش کوله‌اي يا تراکتوري)، بازدهي و کيفيت پايين محصولات در اثر عدم توزيع يکنواخت سموم و ريزمغذي‌ها در سطح زمين، به خطر افتادن سلامت نيروهاي انساني که به طور مستقيم با سموم و ريزمغذي‌ها تماس فيزيکي دارند، نياز به حضور مداوم نيروي انساني در فرايند سم‌پاشي و توزيع ريزمغذي‌ها، امکان سرايت برخي آفت‌ها مانند قارچ‌ها به محصولات مجاور در اثر حرکت نيروي انساني مابين محصولات طي سم‌پاشي زمين، صرف مدت زمان طولاني در فرايند سم‌پاشي و پخش ريزمغذي‌ها با توجه به متراژهاي بالا در مزارع کشاورزي و ... باشد و با توجه به اين مشکلات وجود يک سيستم تمام اتوماتيک هوشمند جهت رفع و به حداقل رساندن اين خسارات لازم به نظر مي‌رسد.

 

لطف‌اللهي با بيان اين که با هدف تجاري‌سازي و توليد انبوه در نمايشگاه فناوري‌هاي پيشرفته استان مرکزي شرکت کرده است، گفت: به وسيله اين دستگاه نه تنها مصرف سم را به يک بيستم کاهش داده‌ايم، بلکه هزينه‌هاي جاري که کشاورز در طول دوره کاشت متحمل مي‌شود نيز با استفاده از اين دستگاه کاهش پيدا مي‌کند.

 

وي ضمن اشاره به کارايي سيستم اتوماسيون هوشمند مشتمل بر آبياري و سم‌پاشي، گفت: اين سيستم به طور تمام اتوماتيک و بدون نياز به دخالت عوامل انساني عمل تزريق سموم بر روي محصولات کشاورزي را از طريق سيستم‌هاي تحت فشار و قطره‌اي انجام خواهد داد.

 

لطف‌اللهي گفت: اين سيستم هوشمند، اتوماتيک و کنترل‌پذير، قادر به برنامه‌ريزي هم از طريق صفحه کليد بر روي دستگاه و هم از طريق پيام کوتاه است و ديگر نيازي به حضور فيزيکي کشاورز در زمين کشاورزي نيست.

 

وي افزود: اين سيستم از طريق پيامک (sms) و پنلي که روي دستگاه تعبيه شده، قادر به انجام سم‌پاشي و آبياري است.

 

لطف‌اللهي ادامه داد: اين سيستم به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است که قادر به پشتيباني از هر دو نوع سيم‌کارت همراه اول و ايرانسل است و کنترل‌پذيري آن از هر دو نوع سيم کارت صورت مي‌گيرد.

 

اين محقق گفت: عمليات سم‌پاشي با استفاده از سم‌پاش‌هاي بزرگ که شامل سمپاش و تراکتور مي‌شود، از يک سري معايب برخوردار است از جمله اين که گاهي اوقات سم‌پاشي از اين طريق نتيجه عکس مي‌دهد، زيرا ورود تراکتور و نيروي انساني در مزرعه باعث فرسايش خاک مي‌شود؛ اما با نصب سيستم اتوماسيون صنعتي هوشمند بر روي سيستم‌هاي تحت فشار و قطره‌اي ديگر نيازي به ورود تراکتور و سم‌پاش به زمين کشاورزي نخواهد بود.

 

وي بيان کرد: با استفاده از پارامترهاي مؤثر در امر سم‌پاشي و توزيع ريزمغذي‌ها از قبيل ميزان آب ورودي به زمين، نوع سم يا ريزمغذي، مدت زمان پخش مواد بر روي محصولات، نوع محصول و تعداد دفعات پخش مواد، مي‌توان سيستم دستگاه را تنظيم کرد و آن را به صورت مفيد و موثر بکار گرفت.

 

لطف‌اللهي با بيان اينکه اين سيستم، بازدهي محصول را به دو تا سه برابر افزايش مي‌دهد، هزينه اين دستگاه براي کشاورز را حدود سه ميليون تومان برآورد کرد و گفت: يک کشاورز براي سم‌پاشي نياز به يک تراکتور و نيروهاي انساني دارد؛ اما با طراحي اين سيستم تمام اتوماتيک، نيروي انساني و تراکتور حذف مي‌شود.

 

قابليت اتصال به سيستم آبياري تحت فشار يا قطره‌اي، کنترل هوشمند و برنامه‌ريزي شده فرايند پخش سموم و ريزمغذي‌ها از طريق سيستم پيام کوتاه، حذف تماس مستقيم نيروي انساني با سموم و مواد مضر براي سلامتي کشاورز، پخش و توزيع يکنواخت سموم و ريزمغذي‌ها بر روي محصولات و قابليت قطع تزريق سم و اعمال فرايند آبياري به تنهايي و بالعکس در هر زمان از شبانه‌روز از ديگر امکانات و مزيت‌هايي است که وي براي اين سيستم برشمرد.

 

به گزارش ايسنا طرح "سيستم اتوماسيون صنعتي هوشمند در سم‌پاشي و پخش ريزمغذي‌ها در کشاورزي" توسط لطف‌اللهي، فارغ‌التحصيل دانشگاه علمي کاربردي و با استاد راهنمايي بهزاد برناک طراحي شده است.

 

براي دريافت اخبار مرتبط با اتوماسيون صنعتيبه

 سايت پشتيباني اتوماسيون صنعتي نادين تک

 مراجعه نمايد.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 شهريور 1398برچسب:اتوماسیون صنعتی,هوشمند,آبیاری,کشاورزی, | 12:31 | نویسنده : دیبا سنسور |

 

 

 

این کاتالوگ با هدف معرفی خدمات و امکانات در زمینه صنعت و معرفی برترین صنایع و جدیدترین تکنولوژی ها مرتبط با صنعت و اطلاع رسانی آخرین نمایشگاه ها و انجمن های مرتبط و پیشبرد و پیشرفت صنعت تهیه و طراحی شده است.علاقمندان جهت دریافت اشتراک نسخه چاپی و یا ارسال نمونه آنلاین بصورت دوره ای به ایمیل ، درخواست خود را به ایمیل ntcsales7@gmail.com ارسال نمایند.

لازم به ذکر است با خرید آنلاین از سایت می توانید از هدیه ویژه ما که شامل معرفی محصولات و خدمات ارگان شما است بهره مند شوید و خود را معرفی نمایید.جهت استفاده از این هدیه ویژه با ایمیل ذکر در تماس باشید.

 


لینک دانلود
حجم: 13.8 MB

 

برای دریافت و دانلود رایگان گاهنامه های چاپ شده قبلی روی گاهنامه اتوماسیون صنعتی نیکا تک کلیک نمایید.

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 29 شهريور 1398برچسب:گاهنامه,اتوماسیون صنعتی, نیکاتک,, | 11:53 | نویسنده : دیبا سنسور |

موضوع مقاله : معرفی ترانسمیتر دما و اطلاعات کاربردی در ارتباط آنها
گردآوری : فرحناز سیدین –کارشناس بخش تیم پشتیبانی اتوماسیون صنعتی نادین تک

 

ترانسمیتر دما یا انتقال دهنده دما ابزاری است که دمای اندازه‌ گیری شده توسط سنسور دما مثل ترموکوپل را به یک کمیت استاندارد قابل انتقال تبدیل می‌کند. ترانسمیتر از ترکیب دو واژهTRANSFER+METER گرفته شده است.یعنی تجهیزی که بتواند یک کمیت فیزیکی را اندازه گیری کرده(METERING)وآن را به مکانی دورتر مثل اتاق کنترل انتقال(TRANSFER) دهد .ترانسمیتر در حیطه ابزار دقیق به تجهیزی گفته می شود که یکی از پارامترهای فیزیکی نظیر ، دما ، فشار ، جریان سیال ، رطوبت ، سرعت ، سطح یا ارتفاع مواد داخل مخزن ، وزن ، و … را به سیگنالی استاندارد نظیر ۴ تا ۲۰ میلی آمپر یا صفر تا ده ولت تبدیل می کند و قابلیت ارسال سیگنال به صورت دو سیمه یا پاور لوپ را نیزدارد.این تجهیز می تواند الکترونیکی و یا نیوماتیکی باشد. در هر دو مورد،سیگنال ارسالی استاندارد می باشد و برای تجهیزاتی که در LOOP کنترل قرار دارند قابل فهم می باشد.

 

ترانسمیتر دما دات اکسل


از جمله تجهیزات بسیار پرکاربرد در سامانه های اسکادا، کنترل و مانیتورینگ از راه دور می توان به انواع ترانسمیتر دما ، ترانسمیتر رطوبت و ترانسمیتر فشار اشاره نمود. همچنین مبدل های پروتکل از قبیل مبدل RS-232 و مبدل RS-485 به USB جزو کاربردی ترین آنها در سامانه های کنترل، مانیتورینگ و اسکادا می باشند. پنل های نمایش پارامترها ( پنل متر ) از قبیل پنل متر دما، پنل متر رطوبت ، پنل متر وزن و یا پنل متر فشار نیز از جمله تجهیزات پرکاربرد در انواع تابلوهای کنترل و مانیتورینگ می باشند.


در نوع الکترونیکی جریان ۲۰-۴ میلی امپر و در نوع نیوماتیکی فشار هوای ۱۵-۳ (PSI)یا (bar)از سوی TRANSMITTER به کنترلرهای الکترونیکی و نیوماتیکی ارسال می شود. ترانسمیتر دما برای خواندن مقدار دما به PLC یا نمایشگر یا کامپیوتر و… متصل می¬گردد.


ترانسمیترهای دما از نظر چگونگی نصب به دو دسته تقسیم می شود:


۱) ترانسمیتر دمای کله ای (head mounted) : ترانسمیتر دمای کله ای در داخل محفظة بالای سنسور قرار گیرند که به نوع head mounted معروف هستند.
۲) ترانسمیتر دمای ریلی (rail mounted) : ترا نسمیتر دمای ریلی در داخل تابلو و روی ریل‌ها نصب می شوند که به rail mounted معروف هستند .


در پروژه ها و سیستمهای صنعتی از ترانسمیتر به عنوان یک ابزار دقیق استفاده می شود.برای مثال برای کنترل دمای یک کوره پس از اندازه گیری دما توسط ترموکوپل یا پی تی صد، نیاز به ارسال این اطلاعات دمایی به کنترلر دما است که این وظیفه به عهدۀ ترانسمیتر دما TR-TMP1A4 است.
ترانسمیتر صنعتی ابزاری است که برای اندازه گیری کمیت ها و پارامترهای مختلف نظیر دما، فشار، رطوبت، سطح مایعات، فلو، گازهای های محیطی و مواردی از این دست استفاده می گردند و مقادیر اندازه گیری شده را به صورت جریان الکتریکی استاندارد در بازه ۴ تا ۲۰ میلی آمپر روی یک زوج سیم ارسال می نمایند. از آنجا که نویزهای محیطی غالبا به صورت ولتاژ القایی بر روی سیم ها و کابل های انتقال داده ظاهر می شوند،برای جلوگیری از بروز نویز بر روی سیگنال الکتریکی استفاده از ترانسمیتر به جای سنسور در صنعت بسیار رایج می باشد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتردرارتباط با این نوع محصولات می توانید به سایت های زیر مراجعه کرده و همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های تلفن زیر تماس برقرار نمایید و یا شماره تلفن خود را اعلام بفرمایید تا کارشناسان ما در واحد فنی با شما تماس حاصل نمایند.

www.e-sensor.biz
www.nadintech.com
شماره تماس: 03132680335 5 خط
شماره همراه: 09309132099

برای دریافت مقالات مرتبط با اتوماسیون صنعتی و انواع ترانسمیتر دما کلیک کنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 15 شهريور 1398برچسب:ترانسمیتر دما,ترانسمیتر,مبدل, | 8:54 | نویسنده : دیبا سنسور |

 

معرفي محصولات سنسور فشار هاگلر

 

سنسور فشار هاگلر ساخت کشور ايتاليا از بهترين برندهاي سنسورهاي فشار در سراسر جهان مي باشد.  اين سنسور فشار با دو نوع خروجي آمپر و ولتاژ قابل عرضه به بازار مي باشد.

اتوماسيون صنعتي نادين تِک نماينده رسمي و ارائه دهنده خدمات پشتيباني فني  محصولات سنسور فشار هاگلر در ايران مي باشد .

اين سنسورها براي اندازه گيري فشار مايعات غير چسبناک  و هواي فشرده به کار مي رود و سطح مايعات مخازن را کنترل مي کند.

از ويژگي خاص اين نوع سنسور ها مي توان به سايز و ابعاد کوچک آن و و دقت بالاي اندازه گيري آن نام برد که کار را براي تجهيزات صنعتي آسان نموده است.

 

کاتالوگ کامل محصولات Hogller را مي توانيد از اين قسمت دانلود نماييد.

براي مشاهده کامل محصولات سنسور فشار هاگلر کليک کنيد.

 

محصولات سنسور فشار هاگلر

 

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1398برچسب:سنسور,سنسور فشار,محصولات,هاگلر,ایتالیا,, | 22:26 | نویسنده : دیبا سنسور |

سنسور فشار و کاربردهای آن

فشار یکی از مهمترین پارامترهای استفاده شده در صنعت برای کنترل پروسه های مختلف میباشد و از تقسیم نیرو بر سطح به دست می ‎آید. این کمیت با توجه به این که در مواردی نظیر ارتفاع سنجی سطح مایعات و همچنین اندازه گیری سرعت سیالات و فلو نیز کاربرد دارد اهمیت ویژه داشته و تجهیزات و وسائل مختلفی جهت اندازه گیری آن در شرایط مختلف ابداع گردیده است .در زیر به پاره ای از متداول ترین این ابزار اشاره گردیده است .

ترانسمیتر اختلاف فشار (dp transmitter )

فشار سنج آنالوگ  ( Pressure gage )

فشار سنج دیجیتال (Digital pressure meter or indicator )

ترانسمیتر فشار (Pressure transmitter )

مانومتر (Monometer )

پرشر سوئیچ (Pressure switch )

ترانسمیتر اختلاف فشار Diffrentional Pressure Transmitter

pressure sensor

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 22:36 | نویسنده : دیبا سنسور |

اصطلاحات تخصصی حمل ونقل دریایی

 

به لحاظ تنوع اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی ، اصطلاحاتی بیان می شوند که  دارای کاربرد در قوانین و مقررات می باشند. در برخی موارد برحسب مقررات ممکن است در مورد اصطلاحی نیز تعاریف متفاوتی ارایه شده باشد که این تعاریف در کنار هم و با ذکر منبع مربوطه عینا نقل گردیده اند.

بین دولت ایران با اغلب کشورها موافقتنامه های کشتیرانی دو جانبه متعددی امضا گردیده و در اغلب این موافقتنامه ها تعاریفی در مورد برخی از اصطلاحات از قبیل : خدمه ، قلمرو ، بندر و کشتی ارایه شده که دارای تعاریف مشابهی بوده و فقط با اندکی تغییر در عبارات بیان شده اند و به همین لحاظ از ذکر اصطلاحات مربوط به همه این قبیل موافقتنامه ها پرهیز شده و صرفا به نقل اصطلاحات به کار رفته در یکی از موافقتنامه های جدید که به نام قانون موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا مصوب1383/08/13 می باشد ، اکتفا گردیده است. از آنجا که عناوین اغلب قوانین و مقررات را عموما عبارات طولانی تشکیل می دهند ، لذا برای مشخص شدن منبع مربوط به هر اصطلاحی و برای رعایت اختصار ، در مقابل هر اصطلاحی به ذکر نام اختصاری مربوط به مصوبه ای که همان اصطلاح از آن استخراج شده اکتفاء گردیده است.

 

حمل و نقل دریایی

شرکت فیوچر اسکای افتخار دارد با اختیارات خود کلیه حمل و نقل دریایی صاحبان صنایع و مشاغل را با تسهیلات مختلف خود به انجام برساند .

برای اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات بازرگانی شرکت فیوچر اسکای به لینک شرکت ما در سایت نادین تک مراجعه فرمایید .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, | 22:35 | نویسنده : دیبا سنسور |

اینورتر

اینورتر یک دستگاه الکتریکی است که می تواند جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل کند. با استفاده از ترانسفورماتورها ، سوئیچ ها و مدارات کنترل ، AC تبدیل شده می تواند هر مقدار ولتاژی و فرکانسی داشته باشد. اینورترهای استاتیک قطعات متحرک ندارند و در رنج وسیعی از کاربردها استفاده می شوند. از منابع تغذیه سوئیچینگ در کامپیوترها تا کاربردهای جریان مستقیم ولتاژ بالای تاسیسات الکتریکی برای انتقال عمده توان. اینورترها معمولا برای تغذیه توان AC از منبع DC استفاده می شود مثل پنل خورشیدی یا باتری ها. اینورترهای الکتریکی اسیلاتورهای الکتریکی توان بالا هستند. علت نامگذاری این است که قبلا برای تبدیل کردن DC به AC از مبدل های AC به DC به صورت معکوس استفاده می شد. اینورتر عمل مخالف تابع یکسوساز را انجام می دهد.

index

برای مطالعه مقالات مرتبط لینک زیر را دنبال فرمایید.

مقالات صنعتی اتوماسیون صنعتی نادین تک





برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395برچسب:, | 1:12 | نویسنده : دیبا سنسور |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.